داستان موفقیت مالک علی بابا

داستان موفقیت مالک علی بابا

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

داستان موفقیت مالک علی بابا

داستان موفقیت مالک علی بابا : علی بابا یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است. این شرکت در زمینه خرید و فروش انواع محصولات با قیمت مناسب، سیستم‌های پرداخت آنلاین، تحقیق و توسعه هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها فعالیت می‌کند. شرکت علی بابا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیک جهان شناخته می‌شود و فروشنده‌های آن تأیید شده‌اند. به همین دلیل، مردم نگرانی‌هایی مانند قیمت‌ها و تأیید تامین‌کنندگان ندارند.

 

داستان موفقیت مالک علی بابا

 

 بنیانگذاران و تیم

علی بابا شرکتی چینی است که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند و بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک در جهان محسوب می‌شود. جک ما، جوزف سی. تسای، کتی ژانگ، ترودی دای، پنگ لی، سیمون شی، جین یوانیینگ، جیان‌هانگ جین، جین جیانگ، ما چانگوی، ادی وو، توتو سان، شی یوفنگ، ژو یوهونگ، لو ون‌شنگ، هان مین و تونی ییو از بنیانگذاران این شرکت هستند. آنها از کشورهای چین، کانادا، تایوان و کره جنوبی به عنوان تاجران و نیکوکاران با سابقه به شرکت پیوسته‌اند.

 

 

داستان موفقیت مالک علی بابا

 داستان استارتاپ

جک ما یکی از بنیانگذاران علی بابا است که با ۱۷ تن دیگر این شرکت را راه اندازی کرد. در سال ۱۹۹۹، وی با ایجاد یک بازار آنلاین به نام علی بابا آغاز به کار کرد. این شرکت چینی به یکی از پرارزشترین شرکت‌ها در جهان تبدیل شده است و هم‌اکنون در سراسر دنیا شناخته می‌شود. در آغاز فعالیت علی بابا در این حوزه، هیچ رقیبی در هند نداشت و با سرمایه‌گذاری درست، در حال رشد بود. این شرکت با بهره‌برداری از سیاست‌های سختگیرانه در کنترل اینترنت، سود قابل توجهی را به دست آورد. حالا داستان علی بابا می‌گوید که چگونه از یک آپارتمان کوچک به یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیک جهان تبدیل شده است.

 

توجه شمارا به خواندن مقاله ی استارتاپ های مهم خارجی از سایت آکو جلب می نماییم.

 

داستان موفقیت مالک علی بابا

 مدل کسب و کار

این شرکت به عنوان واسطه‌ای بین خریداران و فروشندگان آنلاین فعالیت می‌کند. این شرکت به فروشندگان کوچک کمک می‌کند تا کالاهایشان را به راحتی بفروشند و خریداران هم از این خدمات استفاده می‌کنند. علی بابا تقریباً همهٔ برندهای معروف را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. تجربهٔ مشتری برای این شرکت بسیار مهم است؛ اما مشکلی که وجود دارد، این است که فروشندگان نمی‌توانند کالاهای فروخته شده را به خریداران تحویل دهند. برای جبران این مشکل، شرکت از فروشندگان هزینه‌ای دریافت می‌کند تا لیست محصولات آنها در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو، در رتبه‌بندی بالاتری قرار گیرد. این شرکت توانسته در حوزه خرید آنلاین در چین به بلوغ رسیده و محبوبیت زیادی پیدا کند، اما فروشگاه‌های فیزیکی ندارد.

درآمد

علی بابا یک شرکت تجارت الکترونیک خرده فروشی و خدمات بازار مرتبط در چین است. این شرکت در سال 2022، درآمدی به ارزش 134.567 میلیارد دلار کسب کرد که نسبت به سال 2021، 22.91 درصد افزایش داشته است. علی بابا کمیسیونی را به عنوان درصدی از ارزش معاملاتی کالاهای فروخته شده دریافت می‌کند. مصرف کنندگان چینی باعث افزایش درآمد تجارت عمده فروشی و خدمات لجستیکی می‌شوند. می‌توان انتظار داشت که حدود 12 درصد از کل درآمدهای چین، مربوط به فروش عمده و سایر درآمدها باشد.

شعار و لوگو

علی بابا در آگهی استخدام اول خود از شعار “اگر نه من کی بود؟” استفاده کرد که به معنای برتری و مالکیت در بازار است. این جمله نشانگر پشتوانه و تجربه قوی این شرکت در عرصه تجارت الکترونیک است.

لوگوی “علی بابا” دارای دو نوع است که در هر دو، چهره‌ای از یک مشتری راضی با لبخندی درون‌گرا نشان داده می‌شود.

در صورت تمایل خواندن مقاله ی رضایت مشتری چیست پیشنهاد می شود.

 رقبا

رقبای اصلی شرکت آمازون، تنسنت، هواوی و چاینا موبایل هستند. آمازون روی فروشگاه آنلاین، محاسبات ابری، جریان دیجیتال و هوش مصنوعی متمرکز است. تنسنت نیز شرکتی چینی است که در حوزه های مختلفی از جمله اینترنت، هوش مصنوعی و فناوری تخصص دارد. هواوی پلتفرمی برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات است و China Mobile نیز خدمات صوتی و چند رسانه‌ای تلفن همراه را ارائه می‌دهد. این خدمات از طریق شبکه سراسری مخابرات سیار خود در سراسر سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ عرضه می‌شود.

برنامه های آینده

 

هدف این شرکت این است که تا سال ۲۰۳۶ به دو میلیارد نفر مصرف کننده در سراسر جهان خدمات خود را ارائه دهد. همچنین، این شرکت به دنبال ایجاد بیش از ۱۰۰ میلیون شغل است و از کسب و کارهای کوچک و متوسط حمایت می‌کند.

سوالات متداول

علی بابا چیست؟

گروه علی بابا یک شرکت هلدینگ چندملیتی چینی است که در زمینه‌های تجارت الکترونیک، خرده‌فروشی، اینترنت و فناوری فعالیت می‌کند.

آیا علی بابا بزرگتر از آمازون است؟

علی بابا با ارزش بازار بیش از 304.1 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که آمازون (با ارزش بازار 1 تریلیون دلار) رتبه اول را در میان شرکت‌های پیشرو در تجارت الکترونیک با سرمایه بزرگ در سراسر جهان دارد.

علی بابا چه زمانی تاسیس شد؟

علی بابا در سال 1999 توسط 18 نفر تاسیس شد.

نسخه هندی علی بابا چیست؟

TradeIndia نسخه هندی علی بابا است.

آیا علی بابا در هند ممنوع است؟

بله، بازار علی بابا در هند با ممنوعیت اپلیکیشن های چینی در این کشور ممنوع شده است.

 جمع بندی :

علی بابا اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه خرده‌فروشی و تجارت الکترونیکی است ؛موفقیت جک ما به خاطر روحیه اش در برابر شکست‌ها، پشتکار، ایده‌های نوآورانه و طمع نکردن در پول بوده است.

 

منبع : startuptalky.com

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

جستجو کنید ...

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.