آموزش صفر تا صد افزایش فروش در سوپر مارکت

فروش در سوپر مارکت

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

آموزش صفر تا صد افزایش فروش در سوپر مارکت

فروش در سوپر مارکت : خیلی از صاحبان سوپرمارکت ها رضایت کافی از فروش خود ندارند چرا که مشغول به انجام کارهای تکراری بوده و یا از انجام کارهای پیش و پا افتاده اما موثر غافل می باشند. خیلی از امور ریز و جزیی می توانند بر فروش شما موثر باشند. اگر با وضعیت و جایگاه فعلیتان مشکلی ندارید و به رشد و پیشرفت فکر نمی کنید پیشنهادم این است ادامه مقاله را مطالعه نکنی اما اگر به فکر رشد و توسعه کار خود هستی با من همراه باش.

 

 تبلیغات برای سوپر مارکت

 

 تبلیغات برای سوپر مارکت

یکی از راه های مهم و موثر در افزایش فروش سوپرمارکت تبلیغات می باشد؛ که اکثرا از این روش کارآمد غافل می شوند. شما برای اینکه بتواند مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و تبدیل به مشتری کنید نیاز است حتما تبلیغات و بازاریابی انجام دهید. برای شروع می توانید از چاپ و پخش تراکت، بازاریابی در فضای مجازی، چاپ بنر و بیلبوردهای شهری و… استفاده کنید. این موارد می توانند تاثیر فوق العاده ای در آگاهی از برند شما داشته باشند و همچنین به افزایش فروش شما منجر می شوند.

اطلاع رسانی به مشتریان در سوپرمارکت

اطلاع رسانی به مشتریان در سوپرمارکت

من اول از همه یک پیشنهاد جذاب برای شما دارم. برای اینکه بتوانید به مشتریان برای تخفیفات، فروش ویژه، موجود شدن کالای مورد نیازشان و تمامی رویدادها اطلاع رسانی کنید بهتر از از نرم افزار crm (باشگاه مشتریان) استفاده کنید و اطلاعات مشتریانتان را در آن ذخیره کنید و آن ها را از رویداد های پیش رو مطلع کنید. البته نباید از صفحات اجتماعی در خصوص حوزه کاریتان نیز غافل شوید؛ سعی کنید در آن فعال باشید و مخاطبان خود را از هر خبر مهم و جدیدی آگاه کنید.

مشتری مداری در سوپرمارکت

مشتری مداری در سوپرمارکت

مشتری مداری یک اصل مهم در فروش می باشد. شما باید به بهترین روش ممکن با مشتریات خود رفتار کنید و برای نظرات و پیشنهادات آن ها ارزش قایل شده و پاسخگوی سوالات آن ها باشید. با ایجاد تعامل و رضایت مشتری باعث ایجاد حس خوب و نگهداشت مشتری می شوید. اگر مشتری از شما و کالا و خدمات شما راضی باشد ممکن است شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کند که این  امر باعث افزایش تعداد مشتریان شما می شود. بدیهی است که روش تبلیغ دهان به دهان یکی از روش های موثر در بازاریابی و فروش می باشد. در نتیجه رضایت مشتری همیشه باید در اولویت باشد.

 

پیشنهاد مطالعه : ما مقاله ای در خصوص مشتری مداری در سایت آکو قرار داده ایم در صورت تمایل به مطالعه اینجا کلیک کنید.

قیمت گذاری مناسب فروش بیشتر سوپرمارکت

هنگام قیمت گذاری باید همه ی جوانب را در نظر بگیرید. قیمت کالا نه باید مقداری باشد که شما ضرر کنید نه مقداری که خریدار، توان پرداخت نداشته باشد. حاشیه سود خود را در نظر بگیرید و یک قیمت مناسب و معقول برای آن تعیین کنید.

ارزش افزوده در سوپرمارکت

برخی از مشتریان امکان خرید حضوری ندارند و شما می توانید این آپشن (ویژگی) را به سوپرمارکت خود اضافه کنید و سفارش محصولات را از مشتری بگیرید و با پیک ارسال نمایید. یا همچنین می توانید جهت مشعوف سازی مشتریان خود گیفت یا بن خرید کالا و یا تخفیف در خرید بعدی برای آن ها در نظر بگیرید و به آن ها هدیه دهید.

تغییر دکور و جایگاه محصولات در سوپر مارکت

پیشنهاد می کنم اگر همیشه محصولات را در قفسه و ردیف مشخصی قرار می دهید هر چند وقت یکبار جایگاه قرار گیری آن هارا تغییر دهید؛ به این منظور که مشتری بعد از ورود تنها به سمت همان قفسه مشخص نرود و خرید خود را انجام دهد و خارج شود. کمی به دنبال محصول مورد نظر خود بگردد و هنگام جستجو از محصولات دیگر هم دیدن کند که ممکن است در این بین از چیزی خوشش بیاید و خرید کند.

قفسه بندی جذاب و مرتب برای فروش در سوپر مارکت

قفسه بندی جذاب و مرتب برای فروش در سوپر مارکت

برای محصولات خود قفسه بندی زیبا و جذاب طراحی کنید. هر چقدر که مرتب و زیبا تر باشد خرید برای مشتریان راحت تر دلپذیرتر می شود. هنگام چیدن محصولات در قفسه ها بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. کالاهای پر مصرف را در انتهای فروشگاه قرار دهید تا برای خرید آن از محصولات دیگر نیز دیدن کنند. کالاهایی که حاشیه سود بیشتری دارند در مسیر انتهایی قرار دهید.
  2. قسمت جلوی فروشگاه را با محصولات فصلی  پر کنید.
  3. محصول و کالایی که حاشیه سود پایین تری دارد مثل آدامس، شکلات و… را در کنار صندوق قرار دهید.
  4. کالاهای عمومی را در جایی مشخص خودتان تعیین کرده و قرار دهید.
  5. قسمت سمت راست فروشگاه نیز معمولا مشتری پس از ورود به آن سمت می رود، پس کالاهای کلیدی خود را در این قسمت قرار دهید.

دستگاه بارکد خوان

ما معمولا از فروشگاه هایی خرید می کنیم که امکانات بیشتری را برای راحتی خرید مشتری فراهم می کنند. دستگاه بارکد خوان یکی از وسایلی است که علاوه بر راحتی مشتری به صاحب سوپرمارکت نیز کمک می کند. شما به وسیله ی این دستگاه عملیات خرید و تحویل کالا به مشتری را سریعتر و دقیق تر انجام می دهید. از کاربرد آن برای صاحب کسب و کار نیز این است که خطای انسانی را از بین می برد و چون امکان ردیابی دارد می تواند به راحتی از موجودی کالا و اقلام با خبر شوید.

جمع بندی

در این مقاله راه های افزایش فروش در سوپر مارکت را بررسی کردیم. برای اینکه بتوانید فروش خوبی داشته باشید لازم است اموری را انجام دهید که تا الان به آن نپرداخته اید. پیشنهاد می دهم روش های گفته شده در این مقاله را با دقت بررسی و اجر کنی تا به آن هدفی که در ذهن داری برسی. در این مسیر هرجا که نیاز به مشاوره و کمک داشتی می توانی روی کمک تیم آکو حساب کنی.

 

 

جهت مشاوره برای کسب و کار خود با تکمیل فرم زیر با ما در ارتباط باشید.

نام و نام خانوادگی(ضروری)
شغل شما(ضروری)

منبع : آکو

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

جستجو کنید ...

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.