بررسی کسب و کار رستوران جهت توسعه

بررسی کسب و کار رستوران

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

بررسی کسب و کار رستوران جهت توسعه

در این مقاله به بررسی رستورانی می پردازیم با دیزاینی شیک، غذای خوب و با کیفیت به همراه کارکنانی شیک پوش و محترم.مدیر این رستوران برای رشد کسب و کار خود قرار دادی گران با یک مشاور اجرایی بستند اما انتظاراتی که داشتند متاسفانه برآورده نشد و مشاور نتوانست آنطور که باید رضایت مشتری را جلب کند. در برخی موارد داشتن یک مشاور گران نشانه حرفه ای بودن مشاور نیست بلکه باید در انتخاب یک مشاور کسب و کار باید بدانید آیا این مشاور با منطقه جغرافیایی شما آشنایی دارد یا خیر.

بررسی کسب و کار رستوران

انتظارات صاحب بیزینس رستوران چه بود؟

  1. صاحب رستوران دوست داشت مردم برای خوردن غذا در این رستوران جلوی در صف بکشند و تقاضا برای خوردن غذا در این رستوران زیاد باشند.
  2. خواسته ی دیگر این مدیر داشتن کارکنانی وفادار بود. او از اینکه کارکنانش خیلی زود مجموعه را ترک می کردند ناراضی بود.
  3. او مایل بود رستورانی با یک نام و برند شناخته شده داشته باشد.

مشکلات از نظر مدیر رستوران چه بود؟

مدیر مجموعه به این اعتقاد داشت که مشتری به شدت کم است و برای چنین رستوران شیک و لوکسی  عجیب است که مشتریان فقط یکبار به رستوران می آیند و دیگر بر نمی گردند.

از نظر مدیر این مجموعه چنین رستورانی در شمال جوابگو نیست و مکان رستوران یک مشکل بزرگ است و من حتما باید در وهله ی اول مکان رستورانم را تغییر دهم.

راه حل مدیر کسب و کار رستوران:

راه حل این بود که باید منوی رستورانم را کامل کنم چرا که تعداد غذاهای منوی من کم است.بهتر است فست فود داشته باشم و صبحانه را هم به منو اضافه کنم چون اعتقاد داشت سلیقه ها متفاوت است و بهتر است سبد کالای خود را تکمیل کنم.

او می گفت بهتر است از آشپزهای خارج از استان استفاده کنم و آشپزهای داخل استان مناسب کار من نیستند و نمی توانند انتظارات من را برآورده کنند.

 

بررسی رستوران

فعالیت های بازاریابی که در این رستوران در حال اجرا بود:

بیلبورد+ نامه مارکتینگ به افراد معتبر+ تخفیف

قدم اول مشاور اجرایی(کوچینگ کسب و کار):

در قدم اول مشاور اجرایی تحلیلی از کسب و کار را انجام داد که در این تحلیل از مشتریانی که یکبار از خدمات رستوران استفاده کردند و تامین کنندگانی که از آن ها مواد اولیه رستوران تهیه می شد بررسی به عمل آمد.

مشتریان رستوران

نظرات مشتریان رستوران چه بود؟

در تماسی که بصورت رندوم با 50 مشتری رستوران گرفته شد نظر مشتریان به شرح ذیل بود:

تقریبا از رستوران راضی بودند اما می گفتند که غذا ها کیفیت ثابتی نداشته و همیشه کیفیت غذا ها یا خیلی بالا و یا متوسط بوده و همچنین آن ها دوست داشتند در فضایی شلوغ غذا بخورند چرا که شلوغی فضا به آن ها حس امنیت و سالم بودن غذا را القا می کرد؛ اما این رستوران همیشه خلوت بوده در نتیجه حس خوبی به آن ها نمی داد.

چون غذا ها قیمت بالایی دارد این رستوران ارزش چندبار رفتن را ندارد و دوست داشتند نحوه سرو غذایی با این قیمت متفاوت از جاهای دیگر باشد.

نظر تامین کنندگان رستوران:

نظر تامین کنندگان رستوران این بود که صاحب رستوران شخصی است که اجناس لوکسی که از کیفیت خیلی بالایی برخوردار هستند خریداری می کند.

چرا از خدمات این رستوران استفاده نکردین؟

چون اصلا وقت نکردیم که به این رستوران بیاییم تا از خدماتش استفاده کنیم.

 

به نظر شما باید برای این کسب و کار چه کارهایی انجام شود؟

پاسخ شما باید در راستای درخواست های مدیر مجموعه و درس های مدیریت آکو باشد.

 

 

 

 

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

جستجو کنید ...

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.