11 ایده کسب و کار ویژه معلولین

کسب و کار ویژه معلولین

خواندن این مطلب

10 دقیقه

زمان میبرد!

11 ایده کسب و کار ویژه معلولین

کسب و کار ویژه معلولین : در گذشته، برای کسب درآمد اکثر افراد نیازمند قوای جسمی بودند و برای افراد با ناتوانی، کار کردن سخت بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رواج دورکاری، کار معلولین ساده‌تر شده است. هر فردی با هر شرایطی می‌تواند مهارت‌های خود را به کار بگیرد و از آن درآمد کسب کند. نیازی به رفتن به محل کار یا تحت نظر فرد دیگری کار کردن نیست و می‌توانید از هر جایی که مایلید کار کنید.

 

پیشنهاد کسب درآمد برای افراد دارای معلولیت

 

معلولیت یک ضعف نیست بلکه یک چالش است و ممکن است باعث شود فردی به سمت مسیر جدیدی هدایت شود. بسیاری از افراد دارای معلولیت در جهان، در حال حاضر موفق و پرافتخار هستند و از فرصت هایی که در اختیارشان قرار گرفته، به خوبی استفاده کرده اند.

کار برای معلولین در حقیقت یک فرصت مهم است تا با جامعه مشارکت کنند و به استقلال مالی برسند. انتخاب رشته مناسب می تواند یکی از گام های اساسی در این مسیر باشد. برخی افراد معلول به دلیل محدودیت های جسمی یا حرکتی ممکن است نتوانند به شکل معمولی به محیط های کاری دسترسی داشته باشند، اما کار در منزل به عنوان یک گزینه جذاب می تواند باعث ایجاد درآمد و استقلال مالی برای آنها شود. همچنین، بلاگرهای معلول با نوشتن در وبلاگ ها و به اشتراک گذاری تجربیات و دیدگاه های خود، می توانند به توسعه آگاهی جامعه در مورد مسائل معلولین کمک کنند و همزمان به کسب درآمد نیز بپردازند. به عبارت دیگر، کار برای معلولین می تواند بهترین راه برای ایجاد فرصت های شغلی و زندگی مستقل برای این افراد باشد. اگر شما نیز علاقه دارید که درباره کار معلولین بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید🧡.

 

کسب و کارهای ویژه معلولین

۱- دورکاری

برای افراد دارای معلولیت، کار کردن در محیط‌هایی که نیاز به حضور در محل کار دارند، ممکن است سخت باشد. برای این افراد کار کردن از راه دور و در منزل می تواند راه حل مناسبی باشد تا نیاز به حضور در محیط‌هایی که ممکن است برای آنها دشوار باشد، کاهش یابد. البته این موضوع با چالش‌های مختص به خود همراه است اما مزایای آن نظیر آزادی در انتخاب پوشش، مدیریت زمان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و احساس راحتی حین کار، باعث شده است که دورکاری به عنوان یک راه حل مطرح شود.

 

کسب و کارهای ویژه معلولین

2- راه انداختن فروشگاه اینترنتی

در دنیای امروز، بسیاری از مردم برای خرید کوچکترین اجناس و محصولات، از سایت‌ها استفاده می‌کنند. این روش خرید آنلاین به دلیل صرفه‌جویی در وقت و انرژی و همچنین تحویل محصول درب منزل، جایگاه خود را پیدا کرده است. برخی افراد نیز با داشتن آگاهی در این زمینه، به جای اجاره یا خرید مغازه، محصولات خود را به صورت آنلاین فروخته و در هزینه‌های بالای مغازه را صرفه‌جویی می کنند.

برای افراد دارای معلولیت نیز، کسب درآمد از طریق فروش آنلاین می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. به علاوه، همه ی افراد می‌توانند از استعدادها و توانایی‌های خود برای خلق محصولات استفاده کنند و در بستر آنلاین فروش خود را راه‌اندازی کنند.

بعضی از محصولاتی که فروش آنلاین آن‌ها می‌تواند یک راه حل برای کسب درآمد افراد معلول باشد، شامل لوازم تزیینی یا دیجیتالی می باشد.

۲-۱ غذا

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، امکان سفارش آنلاین غذا بسیار راحت شده و بسیاری از مردم از این روش خرید استفاده می‌کنند. با ارائه غذاهای با کیفیت و قیمت مناسب، شما می‌توانید مشتری‌های دائمی به دست آورید و درآمد خوبی هم کسب کنید. همچنین، این روش کسب درآمد برای افراد معلول نیز قابل استفاده است و بسیاری از آنها با موفقیت در این زمینه فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال، کار در زمینه تولید و فروش شیرینی نیز یکی از راه‌های خوب کسب درآمد می‌باشد.

۲-۲ شیرینی

بسیاری از مردم شیرینی را به عنوان یک خوراکی محبوب و خوشمزه می‌شناسند، بنابراین تولید و فروش شیرینی می‌تواند یک راه خوب برای کسب درآمد باشد. همچنین، این روش کسب درآمد برای افراد معلول نیز قابل استفاده است و بسیاری از آنهادر این زمینه فعالیت می کنند و موفق هستند. شیرینی‌های خوشمزه و با کیفیتی را می‌توانید به صورت آنلاین به فروش برسانید و مشتریان دائمی به دست آورید. با تلاش و کسب تجربه، می‌توانید در این حوزه موفق شوید و درآمد خوبی کسب کنید.

۲-۳ دست سازه‌های تزئینی

در هر خانه، لوازمی وجود دارند که به فضای خانه جذابیت و انرژی می بخشند. این لوازم شامل گلدان‌ها، دکوراسیون‌ها و جزئیاتی مثل جا کلیدی هستند. بسیاری از آدم ها با انداختن دستبند یا گردنبند و … به خودشان و همچنین دیگران انرژی می دهند و زیبایی خودشان را بیشتر می کنند.

بطور خلاصه، این لوازم میتوانند توسط افرادی ساخته شوند که دارای معلولیت هستند و این کار  دارای جذابیت خاصی نیز می باشد. این روزها هم بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی،در این حوزه فعالیت دارند و حتی در کنار کار اصلی‌ خود، به این فعالیت جذاب و سودآور مشغول هستند.

 

 

 

کسب و کارهای ویژه معلولین

 

3- بازاریابی واسطه‌ای (associate advertising)

بازاریابی واسطه‌ای یک راه برای کسب درآمد است، که در آن شما به یک کسب و کار دیگر کمک می‌کنید تا محصولات و خدماتشان را به فروش بالاتری برسانند. شما با تاثیرگذاری بر افراد مختلف، آن‌ها را ترغیب به خرید کالاها و خدمات کسب و کار می‌کنید. این کار از طریق سایت، شبکه های اجتماعی و هر شیوه دیگری صورت می‌گیرد.

در این حیطه، شما کمیسیونی از کسب و کار دریافت می‌کنید که با قبول آن، سود برای شما و کسب و کار تضمین می‌شود. بازاریابی واسطه‌ای نیازی به فعالیت شدید جسمی ندارد و برای معلولین نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

 

کسب و کارهای ویژه معلولین

 

4- فریلنسینگ (Freelancing)

یکی از بهترین راه‌های کار برای افراد دارای معلولیت، فریلنسینگ است. اگر مهارتی دارید و علاقه مندید تا توسط آن درآمد کسب کنید، می‌توانید به عنوان یک خدمات‌دهنده مستقل کار کنید. به عنوان یک فریلنسر، شما می‌توانید با مشتریان مختلف در مورد پروژه‌های مختلف همکاری کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

این شیوه از کار کردن به شما اجازه می‌دهد تا حتی بدون استخدام شدن در یک شرکت، با مهارت‌های خود در جامعه فعالیت کنید و درآمد خوبی بدست آورید. این روش به شما امکان می‌دهد تا به صورت مستقل و با تعیین ساعات کاری خود، در پروژه‌های مختلف همکاری کنید و کنترل کاملی بر روی زندگی شغلی خود داشته باشید.

فریلنسینگ و فریلنسر یعنی چی ؟

فریلنسینگ یعنی اینکه شما با استفاده از مهارت‌های خود به صورت مستقل کار کنید و پروژه‌های مختلفی را برای کارفرمایان مختلف انجام دهید. در این روش، شما به جای کار کردن تحت نظر یک شرکت، به عنوان یک فریلنسر مستقل عمل می‌کنید.

شما می‌توانید با ارتقای مهارت‌های خود، به کارفرمایان مختلفی پیشنهاد خود را ارائه داده و پروژه‌های مختلفی را از آن‌ها بگیرید. در این روش، محصول نهایی‌تان یک خدمت آنلاین است که به کارفرمایان مختلف ارائه می‌دهید.

این روش یک گزینه‌ی مناسب برای کار معلولین و کسب درآمد است. با ارتقای مهارت‌های خود، شما می‌توانید به صورت مستقل و بدون نیاز به کار در یک شرکت، پروژه‌های مختلفی را انجام داده و درآمد خود را افزایش دهید.

مهارت های فریلنسری :

هر مهارتی که نتیجه‌ی آن به صورت آنلاین به دست کارفرما برسد، می‌تواند یکی از مهارت‌های فریلنسری باشد. افراد دارای معلولیت می‌توانند با تسلط بر این مهارت‌ها، به بهترین شکل ممکن در این زمینه فعالیت کنند.

به عبارت ساده، محصول نهایی فریلنسرها، یک جسم و کالای فیزیکی نیست و به صورت آنلاین به دست کارفرما می‌رسد. برخی از این مهارت‌ها عبارتند از:

  1. طراحی گرافیکی و صفحات وب
  2. ترجمه متون و مقالات
  3. نوشتن مقالات و محتوای وب
  4. برنامه نویسی وب و نرم افزار
  5. مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال

با تسلط بر هر یک از این مهارت‌ها، شما می‌توانید به عنوان یک فریلنسر مستقل کار کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

 

کسب و کارهای ویژه معلولین

 

5.تعمیرات الکترونیکی و غیر الکترونیکی

اگر تخصصی در تعمیر وسایل مختلف از جمله جاروبرقی، سشوار، ساعت، لپتاپ، موبایل و کامپیوتر دارید می‌توانید در منزل این کار را انجام دهید. این کار به شما امکان می‌دهد که درآمد خودتان را افزایش دهید و به دیگران در تعمیر وسایل مورد نیازشان کمک کنید. همچنین، می‌توانید از طریق تبلیغات دهان به دهان و شبکه‌های اجتماعی کسب و کارتان را گسترش دهید.

 

 

کسب و کارهای ویژه معلولین

 

6.مشاوره دادن

این روزها برای بهبود عملکرد و حل کردن مشکلات روحی و روانی، بسیاری از افراد به دنبال مشاوره هستند. شما می‌توانید در رشته‌های مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و روانشناسی فعالیت کنید و با ارتقای سطح دانشتان، به طیف وسیعی از افراد مشاوره بدهید. این کار می‌تواند به شما درآمد قابل توجهی برای انجام کار حضوری و یا غیر حضوری برای ملاقات با افراد داشته باشد.

همچنین، شغل مشاوره کسب و کار نیز برای افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مناسب است. این افراد برای رشد و ارتقای کسب و کارهای مختلف، ایده پردازی می‌کنند و مسیر روشنی را برای صاحبین کسب و کار مشخص می‌کنند.

 

کسب و کارهای ویژه معلولین

 

7.تدریس خصوصی یا آنلاین

تفاوت بین تدریس در گذشته و حال این است که قبلاً همه فکر می‌کردند تدریس فقط داخل مدرسه یا آموزشگاه اتفاق می‌افتد، اما الان با پیشرفت فناوری و اینترنت، می‌توانید به صورت آنلاین و با استفاده از فروش دوره‌های آموزشی، کلاس‌های خصوصی و یا ایجاد کانال در یوتوب، تدریس را انجام دهید.

اگر شما یک مهارت خاصی دارید، می‌توانید با جمع آوری آموزش‌های مربوط به آن مهارت، آن را به فروش برسانید و یا با افراد دیگری که در همان زمینه فعالیت می‌کنند، همکاری کنید.

اگر به دنبال کسب درآمد هستید و همچنین دارای معلولیت می باشید، می‌توانید با توجه به مهارتی که دارید، شیوه‌های مختلف تدریس را امتحان کنید و با آموزش دادن به دیگران، به راحتی با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید و به آن ها کمک کنید که در زمینه‌ی شغلی خود پیشرفت کنند.

 

 

کسب و کارهای ویژه معلولین

8.خیاطی

رشته خیاطی و طراحی دوخت یکی از مهارت‌هایی است که بسیاری از افراد از دوران نوجوانی و جوانی با آن آشنا می شوند. این رشته، علاوه بر درآمد خوبی که دارد، می‌تواند به تقویت قدرت خلاقیت و ایجاد کارهای متنوع برای شما کمک کند.

تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز اولیه این رشته کاری سخت نیست. لوازمی همچون چرخ خیاطی در مراحل یادگیری ضروری است و سایر لوازم نیز با یکبار خرید قابل استفاده برای مدت‌های طولانی هستند.

پارچه، دکمه و لوازم دیگر نیز با درآمد حاصل از کار و یا حتی تأمین شده توسط مشتریان خود قابل تهیه هستند.تنها چیزی که شما باید داشته باشید عبارتند از خلاقیت، دقت، کیفیت، خوش قولی و خوش رفتاری.

خیاطی می‌تواند به عنوان یک شغل کم تحرک مناسب برای افرادی دارای معلولیت در پایین بدن باشد و نیازی به داشتن محیط کار خاص و گران قیمت نیست.

با اشتراک گذاری نمونه کارهای خود در شبکه‌های اجتماعی، سایت شخصی و تلاش در زمینه بازاریابی، می‌توانید به بهترین نقاط برسید.

در نهایت، خیاطی می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی با استعداد و علاقه به صنعت خیاطی باشد و به عنوان کار معلولین نیز در نظر گرفته شود.

 

کسب و کارهای ویژه معلولین

 

 

9.عکاسی

عکاسی یکی از حوزه‌های مهم و گسترده است که شامل زیرشاخه‌های متنوعی می‌شود. بعضی افراد فکر می‌کنند عکاسی تنها شامل عکس گرفتن از طبیعت یا کار در آتلیه است، اما واقعیت این است که این حوزه در بخش‌های متنوعی مانند عکاسی تبلیغاتی، عکاسی مطبوعات، عکاسی محصولات، عکاسی مدلینگ و… استفاده می‌شود.

یکی از مزایای این شغل این است که می‌توان در منزل با داشتن تجهیزات عکاسی، در شاخه‌های مختلف این رشته فعالیت کرد. بنابراین، افرادی که دارای معلولیت هستند و نمی‌توانند فعالیت جسمی شدیدی را انجام دهند، می‌توانند در این رشته فعالیت کنند.

 

 

 

کسب و کارهای ویژه معلولین

 

10.وبلاگ نویسی

امروزه تقریباً تمام کسب و کارهای حرفه‌ای به دنبال یک بازاریابی عالی هستند و برای این منظور، راه‌اندازی یک وب سایت و وبلاگ قوی بسیار مهم است. افرادی که به نوشتن علاقه‌مندند، می‌توانند برای شرکت‌های مختلف مقاله بنویسند و به درآمد برسند.

یکی از گزینه‌های خوب برای کار افراد دارای معلولیت می‌تواند نوشتن وبلاگ باشد. در وبلاگ‌نویسی، فرد نیازی به تحرک جسمی ندارد و تنها نیازمند به تمرکز ذهنی و نوشتن مطالب با کیفیت است.

برای شروع کار در این رشته، فرد باید دارای علاقه و استعداد نوشتن باشد و بتواند در زمینه‌های مختلفی از حرفی برای گفتن مطالب باشد و همچنین علاقه‌مند به مطالعه باشد تا بتواند با ترکیب دانش خود و مطالبی که مطالعه کرده، مقاله و پست وبلاگ خوبی را منتشر کند.

همچنین، سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو نیز در وبلاگ‌نویسی ضروری است. بنابراین، فرد باید در این زمینه هم مطالعه کند و دوره‌های آموزشی مرتبط را دنبال کند تا بتواند مقالات خود را بهبود بخشد.اگر به نوشتن علاقه‌مندید و به دنبال یک شغل مناسب برای کار افراد دارای معلولیت هستید، می‌توانید در این رشته فعالیت کنید.

 

پیشنهاد مطالعه : سئو چیست

کسب و کارهای ویژه معلولین

11.بلاگری

اگر به اینستاگرام مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که بیشترین پست‌های منتشر شده، مربوط به بلاگرهای مختلف است. بلاگرها میتوانند افرادی باشند که کسب و کاری دارند و با مخاطبان خود ارتباط صمیمی برقرار کرده و از سبک زندگی و کار خود صحبت می‌کنند. بنابراین، برای بازاریابی، اغلب کسب و کارها به بلاگرها مراجعه می‌کنند تا تبلیغات خود را انجام دهند و باعث جذب مشتری شوند. شما هم می‌توانید به عنوان یک بلاگر، محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و درآمد کسب کنید. همچنین می‌توانید محصولات خود را با کمک بلاگرها به فروش برسانید.

 

جمع بندی :

 

افراد دارای معلولیت، در صورتی که قادر به مدیریت کار خود نیستند، در ابتدا تحت نظر فرد دیگری کار کنند و با کسب تجربه، در آینده به گزینه‌های کار معلولین فکر کنند. همچنین، رئیس بودن در کار، فشار مدیریت و مسئولیت‌های بیشتری را برای افراد به همراه دارد. با این حال، وجود آزادی در کسب و کار افراد دارای معلولیت می‌تواند به آنها کمک کند تا با استرس کمتری مشغول به کار شوند و مشاغل مختلفی را امتحان کنند.

 

 

منبع : mrdesigning.net

درباره نویسنده



نظرات کاربران



قوانین ثبت دیدگاه

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • جهت ثبت بازخورد ابتدا محصول را خریداری نمایید.

اولین نفری باشید که در مورد “کارگاه آنلاین فروش (فرصت طلایی)” نظر میدهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط



تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.