نحوه راه اندازی کسب و کار در ۱۱ مرحله

نحوه راه اندازی کسب وکار در11مرحله

خواندن این مطلب

26 دقیقه

زمان میبرد!

نحوه راه اندازی کسب و کار در ۱۱ مرحله

نحوه راه اندازی کسب وکار در۱۱مرحله

راه اندازی  کسب و کار یکی از هیجان انگیزترین و با ارزش ترین تجربیاتی است که می توانید داشته باشید. اما از کجا شروع می کنی؟ راه های زیادی برای نزدیک شدن به ایجاد یک کسب و کار وجود دارد که ملاحظات مهم بسیاری را در بر می گیرد. برای کمک به حذف حدس و گمان از فرآیند و افزایش شانس موفقیت، راهنمای جامع ما را در مورد نحوه شروع یک کسب و کار دنبال کنید. ما شما را در هر مرحله از فرآیند، از تعریف ایده کسب‌وکارتان تا ثبت، راه‌اندازی و رشد کسب‌وکارتان راهنمایی می‌کنیم.

قبل از شروع: ذهنیت درستی داشته باشید

عموم مردم اغلب در مورد موفقیت های یک شبه می شنوند، زیرا آنها تیتر خوبی را ایجاد می کنند. با این حال، به این سادگی نیست  ، ساختن و موقعیت‌یابی را قبل از یک راه‌اندازی عمومی بزرگ نمی‌بینند. به همین دلیل، به یاد داشته باشید که بر روی سفر تجاری خود تمرکز کنید و موفقیت خود را با موفقیت دیگران نسنجید.

ثبات کلیدی است

صاحبان مشاغل جدید در ابتدا تمایل دارند انگیزه خود را تغذیه کنند، اما وقتی این انگیزه از بین می رود ناامید می شوند. به همین دلیل است که ایجاد عادات و پیروی از روال هایی ضروری است که در هنگام از بین رفتن انگیزه به شما قدرت می دهد.

قدم بعدی را بردارید

برخی از صاحبان کسب‌وکار بدون نگاه کردن، با سر شیرجه می‌روند و در حین پیش‌روی کارها را درست می‌کنند. سپس، صاحبان مشاغلی هستند که در  تحلیل گیر می کنند و هرگز شروع نمی کنند. شاید شما ترکیبی از این دو هستید و این درست همان جایی است که باید باشید. بهترین راه برای دستیابی به هر هدف تجاری یا شخصی، نوشتن تمام مراحل ممکن برای رسیدن به هدف است. سپس، آن مراحل را بر اساس آنچه که ابتدا باید اتفاق بیفتد، ترتیب دهید. برخی از مراحل ممکن است چند دقیقه طول بکشد در حالی که برخی دیگر زمان زیادی می برد. نکته این است که همیشه قدم بعدی را بردارید.

 

ساخت کسب وکار

نحوه راه اندازی کسب وکار در۱۱مرحله

۱. مفهوم کسب و کار خود را تعیین کنید

بیشتر توصیه‌های تجاری به شما می‌گویند که از چیزی که دوست دارید درآمد کسب کنید، اما دو عنصر بسیار مهم دیگر را از دست می‌دهید: باید سودآور باشد و چیزی که در آن مهارت دارید. به عنوان مثال، شما ممکن است عاشق موسیقی باشید، اما اگر خواننده یا ترانه سرای خوبی نباشید، ایده کسب و کار شما چقدر قابل اجرا است؟ شاید عاشق درست کردن صابون باشید و بخواهید در شهر کوچک خود یک مغازه صابون‌فروشی باز کنید که در نزدیکی آن سه صابون‌فروشی وجود دارد وقتی در حال ساختن همان محصولی هستید که سایر فروشگاه‌های اطراف آن را تولید می‌کنید، به راحتی نمی‌توانید بازار را در گوشه و کنار بگذارید.

اگر ایده محکمی از آنچه کسب و کار شما به دنبال دارد ندارید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • دوست داری چه کار کنی؟
  • از چه کاری بدت میاد؟
  • آیا می توانید چیزی فکر کنید که این کارها را آسان تر کند؟
  • در چه کاری خوب هستید؟
  • دیگران در مورد چه چیزی برای مشاوره به شما مراجعه می کنند؟
  • اگر به شما ده دقیقه فرصت داده شود که یک سخنرانی پنج دقیقه ای در مورد هر موضوعی داشته باشید، آن چه خواهد بود؟
  • کاری که همیشه می خواستید انجام دهید، اما برای آن منابع کافی ندارید؟

این سوالات می تواند شما را به ایده ای برای کسب و کارتان سوق دهد. اگر از قبل ایده ای دارید، ممکن است به شما در گسترش آن کمک کنند. هنگامی که ایده خود را به دست آوردید، آن را با این که آیا در آن خوب هستید و آیا سودآور است اندازه بگیرید.

ایده کسب و کار شما نیز لازم نیست که Scrub Daddy یا Squatty Potty بعدی باشد. در عوض، می توانید یک محصول موجود را بگیرید و آن را بهبود ببخشید. یا، می‌توانید یک محصول دیجیتالی را بفروشید تا سربار کمی وجود داشته باشد.

چه نوع کسب و کاری را باید شروع کنید؟

قبل از انتخاب نوع کسب و کار برای شروع، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • چه نوع بودجه ای دارید؟
  • چقدر زمان برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود دارید؟
  • آیا ترجیح می دهید در خانه کار کنید یا در دفتر یا کارگاه؟
  • چه علایق و علایقی دارید؟
  • آیا می توانید اطلاعات (مانند دوره آموزشی) را به جای یک محصول بفروشید؟
  • چه مهارت یا تخصص دارید؟
  • چقدر سریع نیاز دارید تا کسب و کار خود را گسترش دهید؟
  • چه نوع حمایتی برای راه اندازی کسب و کار خود دارید؟
  • آیا با شخص دیگری شریک هستید؟
  • آیا مدل فرانچایز برای شما منطقی تر است؟

 

نحوه راه اندازی کسب و کار در 11 مرحله

 

۲. در مورد رقبا و بازار خود تحقیق کنید

 

بیشتر کارآفرینان زمان بیشتری را برای محصولات خود صرف می کنند تا اینکه با رقبا آشنا شوند. اگر برای تامین مالی خارجی درخواست دهید، وام دهنده یا شریک بالقوه می خواهد بداند: چه چیزی شما (یا ایده کسب و کارتان) را متمایز می کند؟ اگر تجزیه و تحلیل بازار نشان می دهد که محصول یا خدمات شما در منطقه شما اشباع شده است، ببینید آیا می توانید رویکرد متفاوتی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، نظافت خانه را در نظر بگیرید : به جای خدمات نظافت عمومی، ممکن است در خانه هایی با حیوانات خانگی تخصص داشته باشید یا روی تمیز کردن گاراژ تمرکز کنید.

تحقیقات اولیه

مرحله اول هر مطالعه رقابتی، تحقیقات اولیه است، که مستلزم به دست آوردن داده ها به طور مستقیم از مشتریان بالقوه به جای استناد به نتایج شما بر روی داده های گذشته است. می توانید از پرسشنامه ها، نظرسنجی ها و مصاحبه ها استفاده کنید تا بدانید مصرف کنندگان چه می خواهند.
نظرسنجی از دوستان و خانواده توصیه نمی شود مگر اینکه آنها بازار هدف شما باشند. افرادی که می گویند می خواهند چیزی بخرند و افرادی که خرید می کنند بسیار متفاوت هستند. آخرین چیزی که می خواهید این است که سهام زیادی در آنچه می گویند، ایجاد کنید و وقتی سعی می کنید آن را بفروشید، آن را بفروشید، زیرا همه افرادی که گفته اند آن را می خرند، این کار را نمی کنند زیرا محصول چیزی نیست که آن ها هستند. واقعا میخرم

تحقیق ثانویه

هنگام انجام تحقیقات ثانویه، از منابع اطلاعاتی موجود، مانند داده های سرشماری، برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید. داده‌های فعلی ممکن است به روش‌های مختلفی که برای نیازهای شما مناسب است مطالعه، گردآوری و تجزیه و تحلیل شوند، اما ممکن است به اندازه تحقیقات اولیه دقیق نباشند.

تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید

SWOT مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها است. انجام تجزیه و تحلیل SWOT به شما این امکان را می دهد که به حقایقی در مورد نحوه عملکرد محصول یا ایده شما در صورت عرضه به بازار نگاه کنید و همچنین می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد جهت ایده خود کمک کند. ایده کسب و کار شما ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد که در نظر نگرفته بودید یا ممکن است فرصت هایی برای بهبود محصول رقیب وجود داشته باشد.

۳. طرح کسب و کار خود را ایجاد کنید

طرح کسب و کار یک سند پویا است که به عنوان یک نقشه راه برای ایجاد یک کسب و کار جدید عمل می کند. این سند درک و جذب را برای سرمایه گذاران بالقوه، مؤسسات مالی و مدیریت شرکت ساده می کند. حتی اگر قصد تامین مالی خود را دارید، یک طرح کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا ایده خود را بسط دهید و مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. هنگام نوشتن یک طرح تجاری جامع، بخش های زیر را در نظر بگیرید:

  • خلاصه اجرایی: خلاصه اجرایی باید اولین مورد در طرح کسب و کار باشد اما در آخر نوشته شود. این کسب و کار جدید پیشنهادی را توصیف می کند و اهداف شرکت و روش های دستیابی به آنها را برجسته می کند.
  • شرح شرکت: شرح شرکت شامل مشکلاتی است که محصول یا خدمات شما حل می کند و چرا کسب و کار یا ایده شما بهترین است. به عنوان مثال، شاید پیشینه شما در زمینه مهندسی مولکولی باشد، و از این پس زمینه برای ایجاد نوع جدیدی از لباس های ورزشی استفاده کرده باشید—شما اعتبار مناسب برای ساخت بهترین مواد را دارید.
  • تجزیه و تحلیل بازار: این بخش از طرح کسب و کار تجزیه و تحلیل می کند که چگونه یک شرکت در مقابل رقبای خود قرار گرفته است. تحلیل بازار باید شامل بازار هدف، تجزیه و تحلیل تقسیم بندی، اندازه بازار، نرخ رشد، روندها و ارزیابی محیط رقابتی باشد.
  • سازمان و ساختار: در مورد نوع سازمان تجاری مورد انتظارتان، استراتژی های مدیریت ریسک و اینکه چه کسی تیم مدیریت را پرسنل خواهد کرد، بنویسید. صلاحیت آنها چیست؟ آیا کسب و کار شما یک شرکت با مسئولیت محدود تک نفره (LLC) خواهد بود یا یک شرکت بزرگ ؟
  • ماموریت و اهداف: این بخش باید حاوی بیانیه مختصری از ماموریت باشد و جزئیات آنچه را که کسب و کار می خواهد انجام دهد و مراحل رسیدن به آن را شرح دهد. این اهداف باید SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، اقدام محور، واقع بینانه و محدود به زمان) باشند.
  • محصولات یا خدمات: این بخش نحوه عملکرد کسب و کار شما را توضیح می دهد. این شامل محصولاتی است که در ابتدای کسب و کار به مصرف کنندگان ارائه خواهید داد، نحوه مقایسه آنها با رقبای موجود، هزینه محصولات شما، چه کسی مسئول ایجاد محصولات، نحوه تهیه مواد و هزینه آنهاست. ساختن.
  • خلاصه پیشینه: نوشتن این بخش از طرح کسب و کار زمان بر است. هر گونه داده، مقاله و مطالعات تحقیقاتی را در مورد روندهایی که می تواند بر کسب و کار یا صنعت شما تأثیر مثبت و منفی بگذارد، گردآوری و خلاصه کنید.
  • طرح بازاریابی: طرح بازاریابی ویژگی های محصول یا خدمات شما را مشخص می کند، تجزیه و تحلیل SWOT را خلاصه می کند و رقبا را تجزیه و تحلیل می کند. همچنین در مورد اینکه چگونه کسب و کار خود را تبلیغ می کنید، چقدر پول برای بازاریابی هزینه می شود و مدت زمانی که کمپین انتظار می رود ادامه داشته باشد، بحث می کند.
  • برنامه مالی: برنامه مالی شاید هسته اصلی طرح تجاری باشد زیرا بدون پول، کسب و کار به جلو نمی رود. یک بودجه پیشنهادی را به همراه صورت‌های مالی پیش‌بینی‌شده، مانند صورت درآمد، ترازنامه و صورت جریان‌های نقدی در برنامه مالی خود بگنجانید. معمولاً صورتهای مالی پنج ساله قابل قبول است. اگر به دنبال تامین مالی خارجی هستید، این بخش همچنین جایی است که باید درخواست کمک مالی خود را درج کنید.

 

 

استراتژی کسب وکار

 

با یک استراتژی خروج بیایید

استراتژی خروج برای هر کسب‌وکاری که به دنبال سرمایه است مهم است، زیرا در صورت تصمیم به بازنشستگی یا ادامه پروژه‌های دیگر، نحوه فروش شرکت یا انتقال مالکیت را مشخص می‌کند. یک استراتژی خروج همچنین به شما این امکان را می دهد تا زمانی که زمان فروش فرا می رسد، بیشترین سود را از کسب و کار خود ببرید. چند گزینه مختلف برای خروج از یک کسب و کار وجود دارد و بهترین گزینه برای شما بستگی به اهداف و شرایط شما دارد.

رایج ترین استراتژی های خروج عبارتند از:

  • فروش کسب و کار به طرف دیگر
  • واگذاری کسب و کار به اعضای خانواده
  • انحلال دارایی های تجاری
  • درها را بسته و دور می شود

یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر ایجاد کنید

همانطور که کسب و کار کوچک شما رشد می کند، داشتن یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر بسیار مهم است تا بتوانید مشتریان بیشتری را بدون متحمل شدن هزینه های اضافی بپذیرید. مدل کسب‌وکار مقیاس‌پذیر مدلی است که می‌تواند به راحتی تکرار شود تا بدون افزایش قابل توجه هزینه‌ها، به مشتریان بیشتری خدمت کند.

برخی از مدل های تجاری مقیاس پذیر رایج عبارتند از:

  • مشاغل مبتنی بر اشتراک
  • مشاغلی که محصولات دیجیتال می فروشند
  • کسب و کارهای فرانشیز
  • کسب و کارهای بازاریابی شبکه ای

برنامه ریزی برای مالیات را شروع کنید

یکی از مهمترین کارهایی که باید هنگام راه اندازی یک کسب و کار کوچک انجام دهید، شروع برنامه ریزی برای مالیات است. مالیات‌ها می‌توانند پیچیده باشند، و انواع مختلفی از مالیات‌ها وجود دارد که ممکن است مشمول آنها باشید، از جمله مالیات بر درآمد، مالیات بر مشاغل آزاد، مالیات بر فروش و مالیات بر دارایی. بسته به نوع کسب‌وکاری که دارید، ممکن است از شما خواسته شود مالیات‌های دیگری مانند مالیات بر حقوق و دستمزد یا مالیات بیکاری بپردازید.

 

۴. ساختار کسب و کار خود را انتخاب کنید

هنگام ساختاردهی کسب‌وکارتان، مهم است که در نظر بگیرید که چگونه هر ساختار بر میزان مالیاتی که مدیون هستید، عملیات روزانه و اینکه آیا دارایی‌های شخصی شما در معرض خطر است یا خیر، تأثیر می‌گذارد.

LLC

LLC مسئولیت شخصی شما را در قبال بدهی های تجاری محدود می کند. LLCها می توانند متعلق به یک یا چند نفر یا شرکت باشند و باید دارای یک نماینده ثبت شده باشند. از این مالکان به عنوان اعضا یاد می شود.

طرفداران

  • LLC ها حفاظت از مسئولیت را برای مالکان ارائه می دهند
  • آنها یکی از ساده ترین نهادهای تجاری برای راه اندازی هستند
  • شما می توانید یک LLC تک نفره داشته باشید

منفی

  • ممکن است از شما خواسته شود که اسناد اضافی را به طور منظم به ایالت خود ارسال کنید
  • شرکت های LLC نمی توانند سهام صادر کنند
  • شما باید هزینه های پرونده سالانه را به ایالت خود بپردازید

مشارکت با مسئولیت محدود (LLP)

LLP مشابه یک LLC است اما معمولاً برای متخصصان تجاری دارای مجوز مانند وکیل یا حسابدار استفاده می شود. این ترتیبات مستلزم یک قرارداد مشارکت است.

طرفداران

  • شرکا مسئولیت محدودی در قبال بدهی ها و اقدامات LLP دارند
  • LLP به راحتی شکل می گیرد و نیازی به مدارک زیادی ندارد
  • هیچ محدودیتی برای تعداد شرکا در LLP وجود ندارد

منفی

  • شرکا موظفند فعالانه در تجارت شرکت کنند
  • LLP ها نمی توانند سهام صادر کنند
  • همه شرکا شخصاً در قبال هرگونه ادعای سوء رفتار علیه شرکت مسئول هستند

مالکیت یگانه

اگر یک کسب و کار انفرادی راه اندازی می کنید، ممکن است یک مالکیت انفرادی را در نظر بگیرید . شرکت و مالک از نظر حقوقی و مالیاتی یکسان محسوب می شوند. صاحب کسب و کار مسئولیت کسب و کار را بر عهده می گیرد. بنابراین، اگر کسب و کار شکست بخورد، مالک شخصاً و از نظر مالی مسئول تمام بدهی های تجاری است.

طرفداران

  • شرکت های انفرادی به راحتی تشکیل می شوند
  • نیازی به ارسال مدارک اضافی با ایالت شما نیست
  • شما کنترل کامل کسب و کار را در دست دارید

منفی

  • شما شخصاً مسئول تمام بدهی های تجاری هستید
  • جمع آوری پول برای یک شرکت انفرادی می تواند دشوار باشد
  • کسب و کار ممکن است عمر محدودی داشته باشد

شرکت

یک شرکت مسئولیت شخصی شما را در قبال بدهی های تجاری محدود می کند همانطور که یک LLC انجام می دهد. یک شرکت می تواند به عنوان یک شرکت C (C-corp) یا یک شرکت S (S-corp) مشمول مالیات شود. وضعیت S-corp به شرکت های کوچکی که الزامات IRS خاصی را برآورده می کنند، مالیات گذرا ارائه می دهد. شرکت‌های بزرگ‌تر و استارت‌آپ‌هایی که امیدوارند سرمایه‌گذاری خطرپذیر را جذب کنند معمولاً به عنوان C-corps مالیات می‌گیرند.

طرفداران

  • شرکت ها حفاظت از مسئولیت را برای مالکان ارائه می دهند
  • طول عمر یک شرکت محدود نیست
  • یک شرکت می تواند تعداد نامحدودی سهامدار داشته باشد

منفی

  • شرکت ها مشمول مالیات مضاعف هستند
  • آنها نسبت به سایر ساختارهای تجاری گرانتر و پیچیده تر هستند
  • سهامداران ممکن است مسئولیت محدودی داشته باشند

قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار کسب و کار، وضعیت خود را با یک حسابدار کسب و کار کوچک و احتمالاً یک وکیل در میان بگذارید، زیرا هر نوع کسب و کار دارای روش های مالیاتی متفاوتی است که می تواند بر درآمد شما تأثیر بگذارد.

۵. کسب و کار خود را ثبت کنید و مجوزها را دریافت کنید

پس از انتخاب ساختار کسب و کار هنگام راه اندازی یک کسب و کار باید به چندین موضوع حقوقی توجه کرد. موارد زیر چک لیست خوبی از مواردی است که باید در هنگام ایجاد کسب و کار خود در نظر بگیرید:

نام کسب و کار خود را انتخاب کنید

آن را به یاد ماندنی کنید اما نه خیلی سخت. برای برقراری حضور اینترنتی خود، در صورت وجود، همان نام دامنه را انتخاب کنید. یک نام تجاری نمی تواند با شرکت ثبت شده دیگری در ایالت شما یکی باشد، همچنین نمی تواند علامت تجاری یا علامت خدمات دیگری را که قبلاً در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت شده است، نقض کند.

نام تجاری در مقابل DBA

نام های تجاری و سپس نام های تجاری ساختگی وجود دارد که به عنوان “Doing Business As” یا DBA شناخته می شوند. اگر تحت نامی متفاوت از نام قانونی کسب و کارتان فعالیت می کنید، ممکن است نیاز به ثبت DBA داشته باشید. به عنوان مثال، «فروشگاه دوچرخه مایک» به عنوان «دوچرخه های مایک» تجارت می کند. نام قانونی کسب و کار “فروشگاه دوچرخه مایک” و “دوچرخه های مایک” DBA است.

ممکن است لازم باشد یک DBA را در ادارات دولتی ایالت، شهرستان یا شهرستان خود ثبت کنید. مزایای DBA عبارتند از:

  • این می تواند به شما کمک کند تا یک حساب بانکی تجاری تحت نام کسب و کار خود باز کنید
  • DBA می تواند به عنوان یک “نام تجاری” برای برندسازی محصولات یا خدمات شما استفاده شود
  • از DBA می توان برای دریافت مجوز کسب و کار استفاده کرد

کسب و کار خود را ثبت کنید و EIN دریافت کنید

شما رسماً یک شرکت، LLC یا سایر نهادهای تجاری را با پر کردن فرم ها در آژانس تجاری ایالت خود – معمولاً وزیر امور خارجه – ایجاد خواهید کرد. به عنوان بخشی از این فرآیند، باید یک نماینده ثبت شده برای پذیرش اسناد قانونی از طرف کسب و کار خود انتخاب کنید. شما همچنین هزینه تشکیل پرونده را پرداخت خواهید کرد. ایالت برای شما گواهی ارسال می کند که می توانید از آن برای درخواست مجوزها، شماره شناسایی مالیاتی (TIN) و حساب های بانکی تجاری استفاده کنید.

در مرحله بعد، برای شماره شناسایی کارفرما (EIN) درخواست دهید . همه مشاغل، به غیر از شرکت های انفرادی بدون کارمند، باید دارای شماره شناسایی کارفرمای فدرال باشند. درخواست خود را به IRS ارسال کنید و معمولاً در عرض چند دقیقه شماره خود را دریافت خواهید کرد.

مجوزهای مناسب را دریافت کنید

الزامات قانونی توسط صنعت و حوزه قضایی شما تعیین می شود. اکثر مشاغل برای فعالیت به ترکیبی از مجوزها نیاز دارند. برای اطلاعات مربوط به صدور مجوز متناسب با منطقه خود، با اداره دولتی محلی خود (و حتی یک وکیل) تماس بگیرید.

۶. امور مالی خود را مرتب کنید

یک حساب بانکی تجاری باز کنید

کسب و کار و امور مالی شخصی خود را جدا نگه دارید. در اینجا نحوه انتخاب یک حساب جاری تجاری – و اینکه چرا حساب های تجاری جداگانه ضروری هستند، آورده شده است. هنگامی که یک حساب بانکی تجاری باز می کنید، باید نام کسب و کار و شماره شناسایی مالیاتی کسب و کار خود (EIN) را ارائه کنید. این حساب بانکی تجاری می تواند برای تراکنش های تجاری شما مانند پرداخت به تامین کنندگان یا صورتحساب مشتریان استفاده شود. اغلب اوقات، یک بانک برای صدور وام تجاری یا خط اعتباری به یک حساب بانکی تجاری جداگانه نیاز دارد.

یک حسابدار استخدام کنید یا نرم افزار حسابداری دریافت کنید

اگر محصولی را می فروشید، برای مدیریت و ردیابی موجودی، به یک تابع موجودی در نرم افزار حسابداری خود نیاز دارید. نرم افزار باید دارای دفتر کل و مدخل های مجله و توانایی تولید صورت های مالی باشد.

برخی از برنامه‌های نرم‌افزاری به‌عنوان ابزار حسابداری عمل می‌کنند. اینها اغلب شامل ویژگی هایی مانند چک نویسی و مدیریت مطالبات و مطالبات می شوند. همچنین می توانید از این نرم افزار برای پیگیری درآمد و هزینه های خود، تولید فاکتور، اجرای گزارش و محاسبه مالیات استفاده کنید.

خدمات حسابداری زیادی وجود دارد که می تواند همه این کارها را برای شما انجام دهد و موارد دیگر. این خدمات را می توان از طریق هر رایانه یا دستگاه تلفن همراه به صورت آنلاین در دسترس قرار داد و اغلب شامل ویژگی هایی مانند تسویه حساب بانکی و صورتحساب است. بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک را بررسی کنید یا ببینید آیا می خواهید خودتان حسابداری را مدیریت کنید.

نقطه سربه سر خود را تعیین کنید

قبل از سرمایه گذاری برای کسب و کار خود، باید ایده ای از هزینه های راه اندازی خود داشته باشید. برای تعیین این موارد، فهرستی از تمام لوازم فیزیکی مورد نیاز خود تهیه کنید، هزینه خدمات حرفه ای مورد نیاز خود را برآورد کنید، قیمت مجوزها یا مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت را تعیین کنید و هزینه فضای اداری یا سایر املاک و مستغلات را محاسبه کنید. در صورت وجود، هزینه های حقوق و مزایا را اضافه کنید.

کسب‌وکارها ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به سود خود دست یابند، بنابراین بهتر است هزینه‌های راه‌اندازی را بیش از حد تخمین بزنیم و پول زیادی داشته باشیم تا خیلی کم. بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که پول نقد کافی برای پوشش شش ماه هزینه های عملیاتی داشته باشید.

هنگامی که می دانید چقدر برای شروع کسب و کار خود نیاز دارید، باید بدانید که کسب و کار شما در چه نقطه ای درآمد کسب می کند. این رقم نقطه سربه سر شماست.

نقطه سربه سر = هزینه ثابت ÷ حاشیه مشارکت

در مقابل، حاشیه مشارکت = کل درآمد فروش – هزینه ساخت محصول

به عنوان مثال، فرض کنید در حال راه اندازی یک کسب و کار کوچک هستید که خانه های پرندگان مینیاتوری را برای باغ پریان می فروشد. شما تعیین کرده اید که هزینه راه اندازی ۵۰۰ دلار برای شما هزینه خواهد داشت. هزینه های متغیر شما ۰.۴۰ دلار به ازای هر خانه پرنده تولید شده است و هر کدام را به قیمت ۱.۵۰ دلار می فروشید.

بیایید اینها را بنویسیم تا دنبال کردن آن آسان باشد:

 

هزینه های ثابت: ۵۰۰ دلار برای ماه اول
هزینه های متغیر: ۰.۴۰ دلار برای هر خانه پرنده
قیمت هر خانه پرنده: ۱.۵۰ دلار
فرمول: ۵۰۰ دلار / (۱.۵۰ – ۰.۴۰ دلار)
۵۰۰ دلار ÷ ۱.۱۰ دلار = ۴۵۶ واحد

این بدان معنی است که شما باید حداقل ۴۵۶ واحد را فقط برای پوشش هزینه های خود بفروشید. اگر بتوانید در ماه اول بیش از ۴۵۶ واحد بفروشید، سود خواهید داشت.

سرمایه کسب وکار

 

۷. سرمایه کسب و کار خود را تامین کنید

راه‌های مختلفی برای تأمین مالی کسب‌وکار شما وجود دارد – برخی از آنها به تلاش قابل توجهی نیاز دارند، در حالی که به دست آوردن برخی دیگر آسان‌تر است. دو دسته بودجه وجود دارد: داخلی و خارجی.

بودجه داخلی شامل:

  • پس انداز شخصی
  • کارت های اعتباری
  • بودجه از دوستان و خانواده

اگر کسب و کار را با سرمایه خود یا با کارت های اعتباری تامین مالی می کنید، باید بدهی کارت های اعتباری را بپردازید و در صورت شکست کسب و کار، بخشی از ثروت خود را از دست داده اید. با اجازه دادن به اعضای خانواده یا دوستان خود برای سرمایه گذاری در کسب و کار شما، در صورت از بین رفتن شرکت، احساسات سخت و روابط تیره ای را به خطر می اندازید. صاحبان مشاغلی که می خواهند این خطرات را به حداقل برسانند، ممکن است بودجه خارجی را در نظر بگیرند.

تامین مالی خارجی شامل:

  • وام مشاغل کوچک
  • کمک های مالی مشاغل کوچک
  • سرمایه گذاران فرشته
  • سرمایه گذاری خطرپذیر
  • تامین مالی جمعی

کسب و کارهای کوچک ممکن است مجبور به استفاده از ترکیبی از چندین منبع سرمایه باشند. در نظر بگیرید که چقدر پول مورد نیاز است، چقدر طول می کشد تا شرکت بتواند آن را بازپرداخت کند و تا چه حد ریسک پذیر هستید. مهم نیست از کدام منبع استفاده می کنید، برای سود برنامه ریزی کنید. خیلی بهتر است شش رقمی را به خانه ببرید تا اینکه هفت رقمی کنید و فقط ۸۰۰۰۰ دلار از آن را نگه دارید.

ایده های تامین مالی عبارتند از:

  • فاکتورینگ فاکتور: با فاکتورینگ فاکتور ، می توانید فاکتورهای پرداخت نشده خود را با تخفیف به شخص ثالث بفروشید.
  • خطوط اعتباری تجاری: برای خط اعتباری تجاری که مشابه خط اعتباری شخصی است، درخواست دهید. حد اعتبار و نرخ بهره بر اساس درآمد، امتیاز اعتباری و سابقه مالی کسب و کار شما خواهد بود.
  • تامین مالی تجهیزات: اگر نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت برای کسب و کار خود دارید، می توانید آن را با وام یا اجاره تامین مالی کنید.
  • وام های خرد اداره کسب و کار کوچک (SBA): وام های خرد تا سقف ۵۰۰۰۰ دلار هستند که می توانند برای سرمایه در گردش، موجودی یا لوازم و ماشین آلات یا تجهیزات استفاده شوند.
  • کمک های مالی: دولت فدرال برای مشاغلی که نوآوری، رشد صادرات را ترویج می کنند یا در مناطق محروم تاریخی واقع شده اند کمک های مالی ارائه می دهد.همچنین می توانید از طریق سازمان های محلی و منطقه ای کمک های مالی دریافت کنید.
  • تأمین مالی جمعی : با تأمین مالی جمعی ، می‌توانید از گروه بزرگی از مردم با درخواست کمک مالی یا فروش سهام در شرکت خود، پول جمع آوری کنید.

با در نظر گرفتن مقدار پول مورد نیاز، بازه زمانی بازپرداخت و تحمل ریسک، منبع تامین مالی مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

بیمه کسب و کار

۸. برای بیمه تجاری اقدام کنید

شما باید برای کسب و کار خود بیمه داشته باشید ، حتی اگر یک تجارت خانگی باشد یا هیچ کارمندی نداشته باشید. نوع بیمه ای که نیاز دارید بستگی به مدل کسب و کار شما و خطراتی دارد که با آن روبرو هستید. ممکن است به بیش از یک نوع خط مشی نیاز داشته باشید و ممکن است با رشد کسب و کارتان به پوشش بیشتری نیاز داشته باشید. در اکثر ایالت ها، در صورت داشتن کارمند، بیمه غرامت کارگران طبق قانون الزامی است.

برای بیمه شدن با یک نماینده کار کنید

یک نماینده بیمه می تواند به تعیین پوشش های مناسب برای کسب و کار شما کمک کند و بیمه نامه هایی را از بیمه گرانی که بهترین نرخ ها را ارائه می دهند پیدا کند. یک نماینده مستقل بیمه چندین شرکت بیمه مختلف را نمایندگی می کند، بنابراین آنها می توانند برای بهترین نرخ ها و گزینه های پوشش خرید کنند.

انواع اساسی پوشش های بیمه ای کسب و کار

  • بیمه مسئولیت از کسب و کار شما در برابر ادعاهای شخص ثالث در مورد صدمات بدنی، خسارت مالی و صدمات شخصی مانند افترا یا تبلیغات نادرست محافظت می کند.
  • بیمه اموال دارایی های فیزیکی کسب و کار شما از جمله فضای اداری، تجهیزات و موجودی شما را پوشش می دهد.
  • اگر کسب و کار شما به دلیل یک رویداد تحت پوشش مانند بلایای طبیعی مجبور به تعطیلی موقت شود ، بیمه وقفه کسب و کار هزینه از دست دادن درآمد را پرداخت می کند.
  • بیمه مسئولیت محصول در برابر ادعاهایی که محصولات شما باعث صدمات بدنی یا خسارت مالی شده اند محافظت می کند.
  • بیمه مسئولیت کارکنان را پوشش می دهد که ادعای تبعیض، آزار و اذیت جنسی یا دیگر خاتمه نادرست از سوی کارکنان را پوشش می دهد.
  • بیمه غرامت کارگران هزینه های درمانی و جایگزینی درآمد را برای کارکنانی که در حین کار آسیب دیده اند را پوشش می دهد.

۹. ابزارهای کسب و کار مناسب را دریافت کنید

ابزارهای کسب‌وکار می‌توانند به آسان‌تر کردن زندگی شما و اجرای روان‌تر کسب‌وکار کمک کنند. ابزارهای مناسب می توانند به شما در صرفه جویی در زمان، خودکارسازی وظایف و تصمیم گیری بهتر کمک کنند.

ابزارهای زیر را در زرادخانه خود در نظر بگیرید:

  • نرم افزار حسابداری : درآمد و هزینه های کسب و کار خود را پیگیری کنید، صورت های مالی را تهیه کنید و مالیات ها را بایگانی کنید. به عنوان مثال می توان به QuickBooks و FreshBooks اشاره کرد.
  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) : این به شما کمک می کند روابط خود را با مشتری مدیریت کنید، داده های فروش و بازاریابی را ردیابی کنید و کارهایی مانند خدمات مشتری و پیگیری را به طور خودکار انجام دهید. به عنوان مثال می توان به Zoho CRM و monday.com اشاره کرد.
  • نرم افزار مدیریت پروژه : برنامه ریزی، اجرا و پیگیری پروژه ها. همچنین می توان از آن برای مدیریت وظایف کارکنان و تخصیص منابع استفاده کرد. به عنوان مثال می توان به Airtable و ClickUp اشاره کرد.
  • پردازنده کارت اعتباری : این به شما امکان می دهد پرداخت های کارت اعتباری را از مشتریان بپذیرید. به عنوان مثال می توان به Stripe و PayPal اشاره کرد.
  • نقطه فروش (POS) : سیستمی که به شما امکان می دهد پرداخت های مشتری را پردازش کنید. برخی از نرم افزارهای حسابداری و نرم افزارهای CRM دارای ویژگی های POS داخلی هستند. به عنوان مثال می توان به Clover و Lightspeed اشاره کرد.
  • شبکه خصوصی مجازی (VPN) : یک اتصال امن و خصوصی بین رایانه شما و اینترنت فراهم می کند. این برای مشاغلی که داده های حساس را مدیریت می کنند مهم است. به عنوان مثال می توان به NordVPN و ExpressVPN اشاره کرد.
  • خدمات بازرگان : هنگامی که مشتریان خرید می کنند، پول به حساب تجاری شما واریز می شود. همچنین می‌توانید از خدمات تاجر برای تنظیم صورت‌حساب یا پرداخت‌های اشتراک مکرر استفاده کنید. به عنوان مثال می توان به مربع و راه راه اشاره کرد.
  • میزبانی ایمیل : این به شما امکان می دهد یک آدرس ایمیل حرفه ای با نام دامنه خود ایجاد کنید. به عنوان مثال می توان به G Suite و Microsoft Office 365 اشاره کرد.

۱۰. تجارت خود را بازاریابی کنید

بسیاری از صاحبان مشاغل برای تولید محصولات خود آنقدر پول خرج می کنند که تا زمان راه اندازی آنها بودجه بازاریابی وجود ندارد. از طرف دیگر، آن‌ها زمان زیادی را صرف توسعه محصول کرده‌اند که بازاریابی یک فکر بعدی است.

یک وب سایت ایجاد کنید

حتی اگر شما یک تجارت آجر و ملات هستید، حضور در وب ضروری است. ایجاد یک وب سایت نیز زمان زیادی نمی برد—شما می توانید آن را در کمتر از یک آخر هفته انجام دهید. شما می توانید یک وب سایت اطلاعاتی استاندارد یا یک سایت فروشگاهی ایجاد کنید که در آن محصولات را به صورت آنلاین می فروشید. اگر محصولات یا خدمات را به‌صورت آفلاین می‌فروشید، صفحه‌ای در سایت خود قرار دهید که مشتریان بتوانند مکان‌ها و ساعات کاری شما را پیدا کنند. سایر صفحاتی که باید اضافه کنید عبارتند از: صفحه «درباره ما»، صفحات محصول یا خدمات، سؤالات متداول، وبلاگ و اطلاعات تماس.

سایت خود را برای سئو بهینه کنید

پس از دریافت یک وب سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک، روی بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو (SEO) تمرکز کنید. به این ترتیب، هنگامی که یک مشتری بالقوه کلمات کلیدی خاصی را برای محصولات شما جستجو می کند، موتور جستجو می تواند آنها را به سایت شما نشان دهد. سئو یک استراتژی بلند مدت است، بنابراین در ابتدا انتظار ترافیک زیادی از موتورهای جستجو نداشته باشید – حتی اگر از همه کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید.

محتوای مرتبط ایجاد کنید

محتوای دیجیتالی با کیفیتی را در سایت خود ارائه دهید که یافتن پاسخ صحیح برای سوالات خود را برای مشتریان آسان می کند. ایده های بازاریابی محتوا شامل ویدئوها، توصیفات مشتری، پست های وبلاگ و دمو می باشد. بازاریابی محتوا را یکی از حیاتی ترین وظایف در لیست کارهای روزانه خود در نظر بگیرید. این در ارتباط با ارسال پست در رسانه های اجتماعی استفاده می شود.

در فهرست راهنماهای آنلاین فهرست شوید

مشتریان از دایرکتوری های آنلاین مانند Yelp، Google My Business و Facebook برای یافتن مشاغل محلی استفاده می کنند. برخی از تالارهای شهر و اتاق‌های بازرگانی نیز فهرست‌های تجاری دارند. کسب و کار خود را تا حد امکان در فهرست های مرتبط قرار دهید. همچنین می‌توانید فهرست‌هایی را برای کسب‌وکار خود در فهرست‌های راهنما ایجاد کنید که بر صنعت شما تمرکز دارند.

 

استراتژی شبکه های اجتماعی

 

یک رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

مشتریان بالقوه شما هر روز از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند—شما نیز باید آنجا باشید. محتوای جالب و مرتبط با مخاطبان خود را ارسال کنید. از رسانه های اجتماعی برای بازگرداندن ترافیک به وب سایت خود استفاده کنید، جایی که مشتریان می توانند در مورد کارهایی که شما انجام می دهید اطلاعات بیشتری کسب کنند و محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند.

لزوماً لازم نیست در هر پلتفرم رسانه اجتماعی موجود حضور داشته باشید. با این حال، شما باید در فیس بوک و اینستاگرام حضور داشته باشید زیرا آنها ویژگی های تجارت الکترونیکی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد مستقیماً از حساب های رسانه های اجتماعی خود بفروشید. هر دوی این پلتفرم ها دارای آموزش تبلیغات رایگان هستند تا به شما در بازاریابی کسب و کارتان کمک کنند.

۱۱. کسب و کار خود را مقیاس دهید

برای گسترش کسب و کار خود، باید پایگاه مشتری و درآمد خود را افزایش دهید. این را می توان با گسترش تلاش های بازاریابی، بهبود محصول یا خدمات خود، همکاری با سایر سازندگان یا افزودن محصولات یا خدمات جدید که مکمل آنچه قبلا ارائه می دهید انجام داد.

به روش هایی فکر کنید که می توانید وظایف خاصی را خودکار یا برون سپاری کنید تا بتوانید بر گسترش کسب و کار تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی زمان زیادی را از شما می‌گیرد، از پلتفرمی مانند Hootsuite استفاده کنید تا به شما کمک کند تا حساب‌های خود را به طور موثرتری مدیریت کنید. همچنین می توانید برون سپاری کامل مصرف کننده زمان را در نظر بگیرید.

همچنین می‌توانید از فناوری برای خودکارسازی فرآیندهای تجاری خاص، از جمله حسابداری، بازاریابی ایمیلی و تولید سرنخ استفاده کنید. انجام این کار به شما زمان بیشتری برای تمرکز بر جنبه های دیگر کسب و کارتان می دهد.

هنگام گسترش تجارت خود، مهم است که مراقب امور مالی خود باشید و مطمئن شوید که هنوز سودآور هستید. اگر پول کافی برای پوشش هزینه های خود به دست نمی آورید، باید یا هزینه های خود را کاهش دهید یا راه هایی برای افزایش درآمد خود بیابید.

یک تیم بسازید

همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، باید وظایفی را محول کنید و تیمی از افراد را گرد هم آورید که می توانند به شما در اجرای عملیات روزانه کمک کنند. این ممکن است شامل استخدام کارکنان اضافی، پیمانکاران یا مترجمان آزاد باشد.

منابع برای ایجاد یک تیم عبارتند از:

  • پلتفرم‌های استخدام: برای یافتن نامزدهای مناسب، پلتفرم‌های استخدام، مانند Indeed و Glassdoor، می‌توانند به شما در ارسال شرح شغل، نمایش رزومه و انجام مصاحبه‌های ویدیویی کمک کنند.
  • تابلوهای شغلی: تابلوهای شغلی مانند Craigslist و Indeed به شما این امکان را می دهند که موقعیت های آزاد را به صورت رایگان پست کنید.
  • رسانه های اجتماعی: همچنین می توانید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین و فیس بوک برای یافتن کارمندان بالقوه استفاده کنید.
  • پلتفرم‌های فریلنسری: استفاده از Upwork، Freelancer و Fiverr می‌تواند به شما در یافتن فریلنسرهای با استعداد برای پروژه‌های یک‌باره یا کوتاه‌مدت کمک کند. همچنین می‌توانید وظایف خاصی مانند خدمات مشتری، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا حسابداری را برون سپاری کنید.

همچنین ممکن است شراکت با سایر مشاغل در صنعت خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما یک برنامه ریز عروسی هستید، می توانید با یک گل فروشی، عکاس، شرکت پذیرایی یا محل برگزاری شریک شوید. به این ترتیب، شما می توانید به مشتریان خود برای تمام نیازهای عروسی خود یک فروشگاه یکپارچه ارائه دهید.
مثال دیگر یک فروشگاه تجارت الکترونیکی است که با یک مرکز تامین همکاری می کند. این نوع مشارکت می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل و ذخیره سازی کمک کند و همچنین می تواند به شما کمک کند تا محصولات خود را سریعتر به مشتریان خود برسانید.

برای یافتن شراکت‌های بالقوه، کسب‌وکارهایی را در صنعت خود جستجو کنید که مکمل کاری که انجام می‌دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک طراح وب هستید، می توانید با یک آژانس بازاریابی دیجیتال شریک شوید.

همچنین می توانید مشاغلی را جستجو کنید که به همان بازار هدف شما خدمات می دهند اما محصولات یا خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر لباس زنانه می فروشید، می توانید با یک جواهرفروشی یا یک آرایشگاه شریک شوید.

خط پایین

راه اندازی یک کسب و کار کوچک نیازمند زمان، تلاش و پشتکار است. اما اگر مایل به انجام کار هستید، می تواند راهی عالی برای رسیدن به رویاها و اهدافتان باشد. مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید، یک طرح کسب و کار محکم ایجاد کنید و در طول مسیر حرکت کنید. هنگامی که عملیاتی شدید، تمرکز و سازماندهی را فراموش نکنید تا بتوانید به رشد کسب و کار خود ادامه دهید.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

جستجو کنید ...

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.