بازاریابی360درجه چیست

بازاریابی360درجه چیست

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

بازاریابی360درجه چیست

بازاریابی360درجه چیست : در دنیایی زندگی می‌کنیم که به عنوان “عصر داده‌های بزرگ” شناخته می‌شود. این باعث شده است که بازاریابان نیاز داشته باشند تا هم مانند یک داستان‌نویس و هم مانند یک دانشمند، با داده‌ها کار کنند. این داده‌ها می‌توانند در مورد رفتار، ترجیحات، انگیزه‌ها و نیازهای مشتریان به ما کمک کنند.

یکی از روش‌هایی که در بازاریابی دیجیتال به کار می‌رود، رویکرد 360 درجه است. با استفاده از این روش، شما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره مشتریان خود کسب کنید و با توجه به آن‌ها، استراتژی مناسبی برای تبلیغات و فروش خود انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌توانید درآمد کسب و کارتان را افزایش دهید.

 

 

 

بازاریابی360درجه چیست

 

بازاریابی دیجیتال 360 چیست؟

در واقع، رویکرد بازاریابی 360 درجه به شما کمک می‌کند تا با داشتن دیدگاه جامعی از سفر مشتریان، بتوانید بهترین استراتژی را برای جذب و نگهداری آن‌ها پیاده کنید. با استفاده از داده‌های واقعی و زمان‌بندی‌شده، می‌توانید برای هر مرحله از سفر مشتری (از کشف تا خرید) برنامه‌ای طراحی کنید که به شما کمک می‌کند به بهترین شکل از منابع خود استفاده کنید و درآمد خود را افزایش دهید. همچنین، با استفاده از تمام تاکتیک‌های دیجیتال در بازاریابی 360 درجه، می‌توانید به شیوه‌ای کاملاً همسو با مشتریان خود فعالیت کنید و در نتیجه، مشتریان بیشتری جذب کنید و نگه‌داری بهتری از آن‌ها داشته باشید.

هماهنگی بین کمپین های بازاریابی

رویکرد 360 در بازاریابی، به این معنی است که تمامی کمپین‌های شما باید به صورت یکپارچه و هماهنگ باشند. این به شما اجازه می‌دهد که با ثبات در پیام‌رسانی و خلاقیت خود، کمپین‌های مختلف خود را با هم ترکیب کنید. البته می‌توانید از ویژگی‌های مختلف هر کمپین در هر مرحله از سفر خریدار استفاده کنید، اما در عین حال باید پیام اصلی خود را تکرار کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

این موضوع بسیار مهم است، زیرا مصرف‌کننده‌ی باهوش انتظار دارد که در هر کانالی که با شما در ارتباط است، پیامی آشنا و ثابت داشته باشد. بنابراین، بهتر است کمپین‌های شما یکپارچه شده و هماهنگ شوند تا کاربران با هر کانالی که با شما در ارتباط هستند، تجربه یکسانی داشته باشند و در نهایت به خرید شما مشتاق شوند.

 

 

بازاریابی360درجه چیست

 

 

ارتباط با مشتری در عصر دیجیتال

با پیشرفت تکنولوژی تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی، راه های مختلفی برای ارتباط با مشتریان وجود دارد. شما باید به مشتریان خود اجازه دهید که از راه های دلخواه خود برای ارتباط استفاده کنند و سپس در قالب مناسب، محتوای خود را ارائه دهید. این روزها، تحلیل داده ها و ارائه محتوا در قالبی که مشتریانتان ترجیح می دهند بسیار مهم است. در نهایت، با تمرکز بر روی حوزه هایی که برای شما موفقیت بیشتری به دنبال دارند، می توانید به بهبود کسب و کارتان کمک کنید.

 

 

بازاریابی360درجه چیست

 

 

تحلیل داده‌های ۳۶۰ درجه

استفاده از روش ۳۶۰ درجه دیجیتالی، به شما این امکان را می‌دهد که با تحلیل داده‌ها، بهتر بفهمید که مشتریانتان چه نیازهایی دارند و با تبلیغات دقیق، به مشکلات و نیازهای آنها واکنش نشان دهید. با این کار، بهتر می‌توانید به اهداف خود در زمینه تبلیغات و فروش برسید.

تبدیل مشتریان به طرفداران و سفیران برند

فروش محصول تنها یک قسمت از کسب و کار شماست، بخش دوم آن ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان است. با این کار، می‌توانید مشتریان را به طرفداران و سفیران برند تبدیل کنید که حامیان و مبلغان برند شما به دیگران هستند. رویکرد ۳۶۰ درجه به این معنی است که شما علاوه بر اینکه برای جذب مشتریان جدید تلاش می‌کنید، به مشتریان فعلی خود نیز توجه می‌کنید. با این روش، می‌توانید سطح قدرتمندی  در جهت حمایت از برند خود را ایجاد کنید.

بهبود فروش و رضایت مشتریان در تمام رسانه‌های دیجیتال

یک رویکرد دیجیتال ۳۶۰ درجه می تواند به کسب و کار شما در هر مرحله از فروش کمک کند.‌ مصرف‌کنندگان امروزی انتظار دارند که شما در تمام رسانه‌های دیجیتال حضور داشته باشید و از داده‌های بازاریابی استفاده کنید. این باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان مدرن، از شما خرید کنند و سهامداران کلیدی هم رضایت خودشان را بیان کنند. در نتیجه، با استفاده از یک رویکرد دیجیتال 360 درجه، شما می‌توانید تلاش خود را در هر مرحله از سفر خریدار، افزایش دهید.

مزایای اصلی کمپین بازاریابی 360 چیست؟

روش بازاریابی 360 درجه برای برندها سود قابل توجهی دارد. با استفاده از این روش، می‌توانید به مزایای زیر دست پیدا کنید:

 

دسترسی به مشتریان با روش بازاریابی 360 درجه

یکی از فواید استفاده از روش 360 درجه در بازاریابی، افزایش دسترسی تیم های بازاریابی و فروش شما به مشتریان است. این روش به شما اجازه می دهد با توجه به اطلاعات فعلی، استراتژی های بازاریابی و فروشی خود را بهبود بخشید. به عنوان مثال، اگر مشتریان شما به دکوراسیون خانه علاقه دارند، تیم بازاریابی و فروش شما می تواند کمپینی طراحی کند که به این علاقه خاص پاسخ دهد.

تحلیل رفتار و علایق مشتریان

استفاده از روش 360 درجه به برندها کمک می کند تا رفتار و علایق مشتریان خود را بهتر درک کنند. این موضوع، شبیه به متخصصان پزشکی است که با توجه به تاریخچه پزشکی و رفتار بیمار، می توانند وضعیت سلامتی را بهتر تشخیص دهند. به عنوان مثال، با آگاهی از اینکه آیا بیمار معاینات سلامتی منظم دارد یا نه، می توان اقدامات پیشگیرانه مناسبی را برای حفظ سلامتی بیمار انجام داد.

تجربه خرید شخصی تر به مشتریان

توجه به تجربه کاربر بسیار مهم است و برندها باید سعی کنند تا تجربه شخصی‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند. این کار با استفاده از یک رویکرد بازاریابی 360 درجه امکان پذیر است. این رویکرد به برندها اجازه می دهد تا با استفاده از داده هایی که در اختیار دارند، تجربه خریدی شخصی‌تری را برای مشتریان خود فراهم کنند.

به عنوان مثال، مؤسسات مالی می توانند با استفاده از داده هایی که در اختیار دارند، مانند سن مشتریان، برنامه های بازنشستگی شخصی و اطلاعات مرتبط را برای آنها ارسال کنند. این کار باعث می شود که مشتریان به شکلی شخصی تر به خدمات ارائه شده نگاه کنند و تجربه خریدی بهتری را تجربه کنند.

بازاریابی360درجه چیست

ایجاد استراتژی فروش قدرتمند با کمک کمپین های بازاریابی 360 درجه

برای اجرای مؤثر کمپین بازاریابی 360 درجه، باید به چند نکته توجه کنید.

1. شناخت مخاطبان هدف قبل از شروع تبلیغات

قبل از اینکه شروع به تبلیغات کنید، باید بفهمید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و کجا زندگی می‌کنند. بهتر است که با پلتفرم‌هایی که مخاطبان هدف شما از آن استفاده می‌کنند، کار کنید. برای جمع آوری اطلاعات، می‌توانید از داده‌های پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و Google Analytics استفاده کنید و با توجه به علایق و مشخصات مخاطبان خود، یک شخصیت خریدار ایجاد کنید. همچنین می‌توانید با نظرسنجی و پرسشنامه، اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود جمع آوری کنید.

2. تعیین هدف موثر در کمپین بازاریابی

وقتی مکان مناسب برای کمپین بازاریابی خود را پیدا کردید، باید هدف خود را تعیین کنید. این هدف ممکن است به افزایش شناخت برند یا معرفی محصول جدید شما مرتبط باشد. برای انجام این کار، بهتر است تحقیقات لازم را در مورد مشتریان هدف خود انجام داده و سپس با توجه به بودجه و منابع خود، بر روی هدف خود تمرکز کنید. با مشخص شدن هدف، می‌توانید برنامه بازاریابی 360 درجه خود را طراحی کنید.

جمع بندی :

 

در نتیجه، می‌توان گفت بازاریابی ۳۶۰ درجه به عنوان یک روش جدید و کارآمد در بازاریابی، قابل توصیه است. استفاده از تمامی رسانه‌های موجود و بررسی نظرات مشتریان، به شرکت‌ها و برندها در دستیابی به خریداران و افزایش فروش کمک می‌کند.

 

منبع : rockcontent.com

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

جستجو کنید ...

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.