راه های افزایش فروش در دیجی کالا

فروش در دیجی کالا

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

راه های افزایش فروش در دیجی کالا

فروش در دیجی کالا : رقابت در دیجی کالا بسیار شدید می باشد. علاوه بر کسانی که اکنون به عنوان فروشنده در دیجی کالا فعال هستند؛ هرروزه برند ها و فروشندگان جدیدی نیز تصمیم به فعالیت در این پلتفرم می گیرند.

برای اینکه با وجود رقبا بتوانید فروش بالایی داشته باشید لازم است یک ارزش افزوده ایجاد کنید. برتری شما در هر حوزه ای باعث می شود مشتریان شما را برای خرید انتخاب کنند.

اگر با مشکلاتی در فروش مواجه هستید پیشنهاد می کنیم حتما به دسته بندی فروش در سایت ما سر بزنید.

راه های فروش در دیجی کالا

1.قبل از اینکه محصولی را برای فروش بگذارید لازم است از خود چند سوال بپرسید.

  1. چرا باید مشتری از من خرید کند؟
  2. محصول من چه نیازی از مشتری را رفع می کند؟
  3. وجه تمایز محصول من با سایر رقبا چیست؟
  4. آیا قیمت محصول من معقول و مناسب می باشد؟

همه ی ما می دانیم که خریداران آنلاین بیش از خریداران حضوری زمان صرف تحقیق در مورد محصول مورد نظر می کنند. پس حتما یک توضیح جامع و کامل درباره ی خود قرار دهید تا به تمامی سوالات ذهن خریدار پاسخ دهد. این کار همچنین باعث می شود در مدت زمان کوتاه تری مشتری به شما اعتماد کند و خرید خود را ثبت کند.

پیشنهاد مطالعه: بازاریابی آنلاین

قیمت گذاری هوشمندانه در دیجی کالا

2.قیمت گذاری هوشمندانه برای فروش در دیجی کالا:

در ایران با توجه به نوساناتی که در قیمت ارز و دلار وجود دارد بحث قیمت گذاری بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. اینکه یک قیمت ثابت در نظر بگیرید و آن را تغییر ندهید به ضرر شما خواهد بود چرا که در این صورت کالای شما به مشتریان در دیجی کالا نشان داده نمی شود و یا اینکه دیجی کالا، کالای شما را از لیست غیر فعال خواهد کرد؛ پس لازم است طبق الگوریتم دیجی کالا پیش بروید.

توضیح محصول برای فروش در دیجی کالا

3. توضیحات مختصر اما مفید برای محصول:

اگر محصولات زیادی در دیجی کالا قرار داده ایداما فروش چندانی ندارید؛ یکی از راه هایی که در وهله ی اول لازم است چک کنید، بخش توضیات محصولاتتان می باشد. شما در بخش توضیحات محصول باید با استفاده از کلمات کلیدی توجه مخاطب را به محصول خود جلب کنید. بازی با کلمات کلیدی می توان در مدت زمان کوتاه فروش چند برابری را برای شما رقم بزند؛ اما باید دقت کنید در توضیحات به هیچ وجه دروغ بکار نبرید و در چند خط تمام ویژگی و کارایی محصول و اینکه چه نیازی از مخاطب را برآورده می کند را به طور کامل توضیح دهید.

پس اگر مدت زیادی است که بخش توضیحات محصول خود را تغییر نداده اید وقت آن رسیده که سری به این بخش بزنید. لازم به ذکر است که سعی کنید در هر مرحله تغییرات جزیی را لحاظ کنید و یکباره تغییرات زیاد انجام ندهید چراکه این کار ممکن است تاثیر معکوس ایجاد کند.

سرویس تبلیغ برای فروش در دیجی کالا

4. سرویس تبلیغ فروش در دیجی کالا

در دیجی کالا یک قسمت جهت تبلیغات وجود دارد. بدین صورت که دیجی کالا، کالای شما را در یک بازه زمانی تبلیغ می کند و در آن دسته محصولاتی که قرار دارد در صدر جدول قرار می دهد و شما به ازای آن یک درصد معینی از سود کلی محصول را به دیجی کالا می پردازید. این یک معامله دوسر برد است از این جهت که هم دیجی کالا سودی از تبلیغ محصول شما دریافت می کن و هم کالای شما در معرض دید افراد بیشتری قرار می گیرد و احتمال خرید محصول شما افزایش می یابد در نتیجه این یک روش خوب برای افزایش فروش در دیجی کالا می باشد.

مراحل تبلیغ در دیجی کالا به شرح زیر می باشد.

  1. محصولی که می خواهید برای آن تبلیغ انجام دهید را انتخاب می کنید.
  2. درصد کمیسیون و سودی که می خواهید در قبال تبلیغ پرداخت نمایید را مشخص می کنید.
  3. باید مشخص کنید چه مدت زمانی می خواهید این تبلیغ روی محصول شما اعمال شود.
  4. تعداد کالاهایی که می خواهید در لیست تبلیغ قرار بگیرند را مشخص کنید.
  5. سرویس دیجی کالا درخواست شما را بررسی خواهد کرد، در صورت تایید بودن کالا و رعایت شرایط در مرحله آخر سرویس تبلیغ برای شما فعال می شود و محصول شما در صدر لیست قرار می گیرد.

 

پیشنهاد مطالعه : توجه شما را به خواندن مقاله ی  6 روش موثر تبلیغ در گوگل جلب می نماییم.

تشویق به ثبت نظر در دیجی کالا

 

5.تشویق به ثبت نظرات فروش در دیجی کالا

یکی از عواملی که باعث می شود مشتری از شما خرید کند. من به عنوان یک خریدار قبل از خرید محصول ابتدا نظرات دیگر خریداران را بررسی می کنم تا ببینم آیا از خرید خود راضی بوده اند یا خیر و همچنین نقاط ضعف و قوت محصول را نیز می توان از این راه  تشخیص داد.

یک نظر مثبت می تواند شانس خرید را افزایش دهد و همچنین یک نظر منفی روی فروش شما می تواند تاثیر منفی داشته باشد. شما لازم است همانگونه که برای فروش در سایتتان برنامه ی مشخصی دارید، برای فروش در دیجی کالا نیز نیاز به برنامه و استراتژی مشخص می باشید. باید از ترفند هایی استفاده کنید که مشتریان به خواست خودشان اقدام به ثبت نظرات مفید و معتبر کنند.

همچنین اگر محصول شما به اندازه ی کافی خوب و مناسب باشد بدون نیاز به هیچ ترفندی به صورت خودجوش نظر مثبت خود را ثبت خواهند کرد.

از جمله راه هایی که می توانید مشتریان را ترغیب به ثبت نظر کنید:

  1. از طریق ایمیل با مشتریانی که از شما خرید کرده اند در ارتباط باشید بدین صورت که بعد از اینکه کالای مورد نظر به دستشان رسید یک ایمیل با متن آیا از خرید خود راضی بودید؟ خوشحال می شویم که نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.
  2. راه دیگر قرار دادن یک نوت ( نوشته) در بسته ی آن هاست. با این مضمون که ممنونیم از خرید شما، از شما می خواهیم در صفحه ی فهرست نظر خود را درباره ی کالاهایی که خریداری کردید بنویسید.
  3. در صفحات اجتماعی خود محصولاتتان در دیجی کالا را معرفی کنید و از آن ها بخواهید از محصولاتتان در دیجی کالا دیدن کنند  و در کمال صداقت از آن ها بخواهید اگر تجربه ای از خرید شما دارند در بخش نظرات دیجی کالا ثبت کنند و بگویید که این کارشان چه تاثیری در کسب و کار و فروش شما دارد. صداقت همیشه بهترین راه می باشد.

تجربه خرید بی نظیر برای فروش در دیجی کالا

6.تجربه خرید بی نظیر فروش در دیجی کالا

ایجاد یک تجربه خرید خوب باعث می شود مشتری دوباره از شما خرید کند؛ پس شما باید راهی پیدا کنید که شما را از سایر رقبا متمایز کند و همچنین باعث می شود شما در ذهن مشتری ماندگار شوید.

چند راه که باعث می شود مشتری یک خرید خوب را تجربه کند:

  1. رضایت مشتری: برای مشعوف سازی و ایجاد حس رضایت در مشتری لازم است شما با انجام یکسری از کارها این حس را منتقل کنید. برای مثال می توانید هنگام ارسال کالا برای مشتری یک گیفت در کنار کالایی که سفارش داده برای او ارسال کنید. یا یک دست نوشته برای تشکر از خرید در بسته او قرار دهید.
  2. پیگیری:  می توانید پس از خرید با ارسال ایمیل یا پیامک شخصا پیگیری کنید و از آن ها در رابطه با محصول اینکه به دستشان رسیده است یا اینکه مشکلی وجود نداشته باشد و … صحبت کنید و حس خوب اینکه برای شما مهم هستند را به آن ها منتقل کنید.

عکس های واقعی و با کیفیت برای فروش در دیجی کالا

7. عکس های واقعی و با کیفیت در دیجی کالا

اگر محصولی که دارید در رنگ ها و سایز های مختلف موجود می باشد از چند جهت از آن عکاسی کنید. عکس هایی که قرار می دهید سعی کنید با بالاترین کیفیت وجود داشته باشد. سعی کنید عکس ها تا حد امکان واقعی و طبیعی باشد و از عکس های ژورنالی کمتر استفاده کنید.

 

جمع بندی

دیجی کالا یک بستر مناسب است که شما می توانید به راحتی در آن محصولات خود را به فروش بگذارید و کسب درآمد کنید. همچنین برای افزایش فروش خود می توانید از روش های گفته شده در این مقاله کمک بگیرید.

 

در صورت نیاز به مشاوره ببیشتر فرم زیر را پرکرده و با ما در ارتباط باشید.

 

نام و نام خانوادگی(ضروری)
شغل شما(ضروری)

 

منبع : آکو

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

جستجو کنید ...

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.