چرا طراحی وب سایت مهم است

چرا طراحی وب سایت مهم است

خواندن این مطلب

11 دقیقه

زمان میبرد!

چرا طراحی وب سایت مهم است

طراحی سایت چیست :

 طراحی سایت به ساخت و راه اندازی صفحات سایت گفته می‌شود که معمولا این کار با کدنویسی به زبان‌های مختلف برنامه نویسی و یا با استفاده از قالب‌های آماده انجام می‌شود. در آغاز، وبسایت‌ها با استفاده از زبان HTML نوشته می‌شدند و پس از آن با پیشرفت وب، طراحی‌ با استفاده از جدول‌های پنهان در صفحه و زبان HTMLمنسوخ شد و استفاده از زبان CSS روی کار آمد. به زبانی ساده‌تر تعریف طراحی سایت عبارت است از ساخت صفحات وب یا ریدیزاین و بهینه سازی سایت‌های قدیمی که در بستر اینترنت انجام می‌شود.

در حال حاضر بیشتر از یک میلیارد سایت در اینترنت وجود دارد پس جای تعجبی ندارد که بازار طراحی سایت همیشه داغ باشد و کاربران زیادی هر روز به دنبال ایجاد و طراحی سایت جدیدی برای خودشان یا کسب و کارشان باشند. پس این صنعت و بازار پر رونق به این زودی جایی نمی‌رود

چرا طراحی سایت مهم است

مزایای داشتن یک وب سایت خوب

Man Relaxing Office Break From Work 335657 81

فروشگاهی بدون محدودیت زمانی

با داشتن وب سایت در 24 ساعت شبانه‌روز، 7روز هفته در کنار مشتری هستید. در واقع وب سایت شما نماینده‌ی شماست حتی در ساعت‌هایی که شما در حال استراحت هستید وب سایت شما در حال معرفی خدمات و محصولات شما به مشتری است.

صرفه جویی در هزینه راه اندازی

صرفه جویی در هزینه‌های راه اندازی

همیشه برای راه‌اندازی یک فروشگاه هزینه‌های بسیار زیادی از جمله هزینه‌ی اجاره یا خرید مکان فروشگاه، هزینه‌ی تجهیزات، حقوق کارکنان و… گریبان‌گیر افراد است. در تجارت الکترونیک شما فقط به یک طراحی سایت ارزان و حرفه ای نیاز دارید تا دیگر متحمل هیچ‌ کدام از هزینه‌های ذکر شده نشوید.

Internet Marketing

بازاریابی اینترنتی

به جای صرف کردن هزینه‌های بالا برای تبلیغات و بازاریابی کافیست وب سایت خود را بهبود ببخشید تا گوگل شبانه‌روز برای شما مشتری بیاورد! با انجام برخی فعالیت‌ها در زمینه‌ی خدمات سئو سایت با کمترین هزینه در بستر وب برای خود بازاریابی اینترنتی نمایید.

برندسازی

برندسازی

از مزایای طراحی سایت، می‌توان به بحث برند سازی اشاره کرد. با داشتن وب سایت میتوانید خدمات خود را در بستر اینترنت به هزاران مشتری معرفی و برای خود شهرت و اعتبار کسب کنید و اعتبار تجارت خود را بالا ببرید. این‌گونه کسب و کار شما در هر مکانی که اینترنت وجود دارد دیده میشود.

چرا طراحی وب سایت مهم است

هنگامی که مخاطبان شما از وب سایت شما بازدید می کنند، اولین تصور آنها را از کسب و کار شما به آنها می دهد. آنها در عرض چند ثانیه درباره کسب و کار شما قضاوت خواهند کرد. در این چند ثانیه اول، شما می خواهید تاثیر مثبتی روی مخاطبان خود بگذارید.

اگر وب سایت شما نامطلوب یا قدیمی به نظر می رسد، مخاطبان شما بلافاصله تصور منفی از کسب و کار شما خواهند داشت. آنها وب سایت شما را جذاب نمی بینند، که آنها را از صفحه شما باز می دارد. شما سرنخ ها را از دست خواهید داد زیرا آنها صفحه شما را به صفحه رقیب ترک می کنند.

طراحی وب سایت مهم است زیرا بر نحوه درک مخاطب از برند شما تأثیر می گذارد. تأثیری که روی آنها می گذارید می تواند آنها را وادار کند که در صفحه شما باقی بمانند و در مورد تجارت شما اطلاعات کسب کنند یا صفحه شما را ترک کنند و به یک رقیب روی بیاورند. یک طراحی وب خوب به شما کمک می کند تا سرنخ های خود را در صفحه خود نگه دارید.

بسیاری از عناصر و شیوه های طراحی وب بر نحوه انتشار محتوا در وب سایت خود تأثیر می گذارد، که به نوبه خود بر نحوه خزیدن و فهرست بندی وب سایت شما توسط عنکبوت های موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.

این یکی از چیزهایی است که شما نمی توانید آن را به هم بزنید. اگر  اصول سئوی درون صفحه  شما مناسب نیست، از همان ابتدا در یک نبرد سخت برای دیده شدن خواهید جنگید.

جدای از نحوه  انتشار محتوا  در وب سایت شما، برخی از عناصر طراحی وب می توانند مستقیماً روی سئو تأثیر بگذارند. درک طراحی وب اگر با نحوه کار آن آشنا نباشید ممکن است دشوار باشد، اما به بیان ساده، کد شما باید سئو پسند باشد.

بهترین راه برای اطمینان از شیوه های مناسب طراحی وب (و متعاقباً دیده شدن موتورهای جستجو) همکاری با یک  آژانس طراحی وب است که شامل خدمات سئو به عنوان بخشی از بسته خود می شود.

مردم می توانند با نگاه کردن به وب سایت شما قضاوت کنند که چگونه با آنها رفتار خواهید کرد. طراحی شما به آنها بینشی در مورد نحوه نگاه شما به مخاطبان می دهد. اگر برای طراحی وب سایت خود تلاشی نکنید، مخاطبان شما می دانند که برای کمک به آنها تلاشی نخواهید کرد.

وب سایت شما مانند یک نماینده خدمات مشتری است. اگر وب سایت شما روشن، مدرن و جذاب باشد، مخاطبان شما از صفحه شما استقبال بیشتری خواهند کرد. شما این تصور را ایجاد خواهید کرد که به افراد جدیدی که از وب سایت شما بازدید می کنند، باز و پذیرا هستید.

از سوی دیگر، یک سایت قدیمی و غیر جذاب باعث می شود کسب و کار شما سرد و دور از انتظار به نظر برسد. مردم نمی‌خواهند کسب‌وکاری را بررسی کنند که به اندازه کافی برای آن‌ها ارزش قائل نیست تا تأثیر اولیه خوبی داشته باشد.

طراحی وب خود را به عنوان چهره دیجیتالی کسب و کار خود در نظر بگیرید. اگر کسی وارد مکان فیزیکی شما شود، آیا نمی خواهید یک چهره دوستانه به او سلام کند و به او احساس خوش آمد گویی کند؟ یک طراحی وب به روز و مدرن معادل یک چهره دوستانه است که به بازدیدکنندگان جدید شما خوشامد می گوید.

مردم به وب سایت هایی که طراحی ضعیفی دارند اعتماد ندارند. اگر طراحی ضعیف شما را ببینند یا اطلاعات قدیمی به نظر برسد، به سایت شما اعتماد نخواهند کرد. آنها ممکن است سایت شما را به‌عنوان مبهم یا مبهم ببینند زیرا شما طراحی وب به‌روزرسانی ندارید.

به شخصی فکر کنید که به دنبال سفارش عمده به یک شرکت تولیدی است. آنها مقدار زیادی پول خرج می کنند، به این معنی که اگر  طراحی وب سایت تولیدی  شما اعتماد را منتقل نکند، کسب و کار دیگری برای انجام سفارش خود پیدا می کنند.

از طرف دیگر، یک سایت حرفه ای نشان دهنده اعتماد مخاطبان شماست. آنها به کسب و کار شما اعتماد خواهند کرد و در بررسی بیشتر آن احساس راحتی خواهند کرد.

ایجاد اعتماد بین مخاطبان بسیار مهم است تا آنها در سایت شما باقی بمانند. وقتی بازدیدکنندگان برای مدت طولانی تری در سایت شما باقی می مانند، فرصت های بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد می کنید تا آن سرنخ ها را جذب کند.

اگر به دلیلی برای اهمیت طراحی وب نیاز دارید، در اینجا یک دلیل بزرگ وجود دارد: رقبای شما در حال حاضر از طراحی وب استفاده می کنند. اگر می خواهید در رقابت با آنها باقی بمانید، باید از طراحی وب سایت خود استفاده کنید.

شما می خواهید وب سایت شما از رقبا متمایز باشد. اگر یک وب سایت قدیمی، قدیمی و بی کیفیت دارید، رقیب شما از شما بالاتر خواهد رفت. وب سایت خوب طراحی شده آنها بهتر از وب سایت شما عمل می کند.یک وب سایت با طراحی خوب فرصتی برای کسب و کار شما است تا ویژگی های منحصر به فرد شما را به نمایش بگذارد. می توانید به مخاطبان خود نشان دهید که چرا باید کسب و کار شما را به رقابت انتخاب کنند.

این بدان معناست که شما سرنخ های رقبای خود را از دست خواهید داد. آنها سرنخ های بیشتری را به صفحه خود جذب می کنند زیرا صفحه آنها جذاب تر است.

طراحی وب سایت شما فرصتی است تا کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید. هنگامی که با سایر مشاغل رقابت می کنید، معمولاً خدمات مشابه و قیمت گذاری مشابهی دارید. شما به چیزی نیاز دارید که کسب و کار شما را از بقیه متمایز کند.

زمانی که در تلاش هستید تا سرنخ های جدیدی برای کسب و کار خود به دست آورید، می خواهید برند خود را بسازید. شما می خواهید مخاطبان شما با نام تجاری شما آشنا شوند تا زمانی که آماده تبدیل هستند شما را انتخاب کنند. طراحی های وب آنلاین مهم هستند زیرا به ایجاد ثبات در صفحه شما کمک می کنند.

شما باید فونت‌ها، سبک‌ها و طرح‌بندی‌های یکسانی را در تمام صفحات وب‌سایت خود داشته باشید. اگر در هر صفحه طراحی متفاوتی دارید، این باعث می شود سایت شما غیرحرفه ای به نظر برسد. همچنین ایجاد شناخت برند را چالش‌برانگیزتر می‌کند زیرا مخاطبان شما نمی‌دانند چه رنگ‌هایی را با برند شما مرتبط کنند.

اگر وب سایت شما سازگار نباشد، مردم از سایت شما به وب سایتی که حرفه ای تر به نظر می رسد باز می گردند. با ایجاد یکپارچگی، سرنخ ها را طولانی تر در صفحه خود نگه می دارید و آنها را با کسب و کار خود آشنا می کنید. با طراحی مجدد سایت خود برای این عنصر کلیدی، سرنخ ها و تبدیل های بیشتری را به دست خواهید آورد.

7 عنصر مهم طراحی وب با کیفیت

اکنون که اهمیت طراحی وب را می دانید، وقت آن است که به بررسی عناصری بپردازید که یک طراحی با کیفیت را ایجاد می کنند. در اینجا هفت عنصر کلیدی وجود دارد که می‌خواهید در طراحی وب خود بگنجانید.

طراحی وب سایت

ناوبری جامد

وقتی کاربران به سایت شما دسترسی پیدا می کنند، می خواهند به سرعت و آسانی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. اگر می خواهید سرنخ ها در صفحه شما باقی بمانند، باید ناوبری را پیاده سازی کنید که استفاده از آن برای مخاطبان شما آسان باشد.

مخاطبان شما نمی خواهند برای یافتن اطلاعات با مشکل مواجه شوند. آنها می خواهند به نوار ناوبری شما دسترسی داشته باشند و به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود هدایت شوند. اگر ناوبری شما ضعیف باشد، مخاطبان خود را از تعامل با صفحه خود منصرف خواهید کرد.

دامنه توجه بازدیدکنندگان کوتاه است. اگر می خواهید آنها را در صفحه خود نگه دارید، باید به آنها کمک کنید تا به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. یک ناوبری با طراحی مناسب به آنها کمک می کند تا به اطلاعات مورد نیاز خود برسند.

مسیریابی شما باید ساده و قابل توضیح باشد. عناوین وسیعی را که موضوعات فرعی متعددی را در بر می گیرد، بگنجانید تا مخاطبان شما بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند. این ساده ترین راه برای کمک به مخاطبانتان برای یافتن سریع اطلاعات است.

طراحی وب سایت

طراحی واکنش گرا

با رشد دستگاه های تلفن همراه، طراحی واکنش گرا بیش از هر زمان دیگری مهم است. مخاطبان شما از دستگاه های متعددی از جمله گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه های رومیزی به سایت شما دسترسی خواهند داشت. اگر می خواهید این سرنخ ها در سایت شما باقی بمانند، باید اطمینان حاصل کنید که هر فرد تجربه مثبتی دارد.

طراحی ریسپانسیو تضمین می کند که مخاطبان شما بدون توجه به دستگاهی که استفاده می کنند، تجربه خوبی در سایت شما داشته باشند. وب سایت شما با دستگاه سازگار می شود تا اطمینان حاصل شود که اندازه وب سایت شما متناسب با دستگاه آنها است. این برای نگه داشتن سرنخ ها درگیر و علاقه مند به سایت شما ارزشمند است.

طراحی ریسپانسیو باعث می شود سرنخ ها مدت بیشتری در صفحه شما درگیر شوند. اگر می خواهید طراحی سایت موفقی داشته باشید، باید طراحی ریسپانسیو را ادغام کنید.

طراحی وب سایت

راهنمای سبک

همانطور که قبلاً بیان کردیم، یکی از دلایل اهمیت طراحی وب این است که باعث ایجاد ثبات در کل وب سایت شما می شود. سازگاری به مخاطبان شما کمک می کند تا برند را به رسمیت بشناسند و آنها را برای مدت طولانی تری در صفحه شما درگیر نگه می دارد. یک راهنمای سبک به شما کمک می کند تا تصویر برند ثابتی را در وب سایت خود حفظ کنید.

راهنمای سبک شما مبنایی است که می خواهید وب سایت شما چگونه به نظر برسد. شما رنگ، قالب، تایپوگرافی و موارد دیگر را برای هر صفحه در وب سایت خود تعیین می کنید. این تضمین می کند که هر بار که فردی عنصری را به سایت شما اضافه می کند، با صفحات دیگر سازگار است.

همچنین به تیم خود کمک می کنید تا در وب سایت شما ثبات ایجاد کند. آنها می توانند هر زمان که عنصری را به سایت شما اضافه کنند به راهنمای سبک شما ارجاع دهند. این کار باعث می شود افراد مختلف بتوانند روی وب سایت شما کار کنند و عناصری را به آن اضافه کنند.

وقتی طراحی ثابتی در سراسر وب سایت خود داشته باشید، سایت منسجم تری ایجاد می کنید. مخاطبان شما مدت زمان بیشتری در سایت شما درگیر خواهند شد و برند را به رسمیت می شناسند. این به شما کمک می‌کند تا تبدیل‌های بیشتری به دست آورید.

طراحی وب سایت

تصاویر هدفمند

شرکت ها به سرعت عناصر بصری را ادغام می کنند زیرا به بهبود تعامل در وب سایت کمک می کنند. در واقع، مشتریان  10 برابر بیشتر  با یک ویدیو ارتباط برقرار می کنند تا متن.

در حالی که عناصر بصری برای تعامل و تجزیه متن عالی هستند، برخی از کسب‌وکارها در مورد تصاویر زیاده‌روی می‌کنند. سایت های آنها مملو از عکس و فیلم است. باعث می شود سایت احساس بی نظمی و درهم ریختگی کند.

ممکن است فکر کنید که ادغام و فراوانی عکس‌ها و ویدیوها برای افزایش تعامل بسیار خوب است، اما اگر تعداد آنها خیلی زیاد باشد، می‌تواند بسیار زیاد باشد. تعداد زیاد تصاویر خواندن را در صفحه دشوار می کند.

اگر می خواهید با سایت خود موفقیت را مشاهده کنید، باید بین تصاویر و متن در صفحه خود تعادل ایجاد کنید. به خاطر تلاش برای افزایش تعامل تا حد امکان، عناصر بصری را اضافه نکنید.

از عناصر بصری به طور هدفمند استفاده کنید. اگر بلوک متنی دارید که جزئیات خدمات خود را نشان می دهد، یک ویدیو در زیر آن متن ادغام کنید که خدمات شما را بیشتر توضیح می دهد. این همچنان به مخاطبان شما نقطه علاقه ای برای تعامل می دهد و آنها را درگیر نگه می دارد.

وقتی می دانید چرا طراحی وب سایت مهم است، تصمیمات زیرکانه تری در مورد سایت خود می گیرید. همانطور که وب سایت رویایی خود را می سازید، بسیار مهم است که سایت خود را با عناصر بصری بیش از حد بارگذاری نکنید.

طراحی وب سایت

کپی خوب

مخاطبان شما برای به دست آوردن اطلاعات مهم از وب سایت شما بازدید می کنند. مهم است که وقتی اطلاعاتی را در سایت خود قرار می دهید، کپی با کیفیت بنویسید.

نوشتن کپی خوب باعث می شود مخاطبان شما مدت بیشتری در صفحه درگیر شوند. آنها تمام اطلاعات شما را می خوانند و در مورد کسب و کار شما می آموزند. سبک نوشتاری شما باید برای سازگاری با سبک وب سایت شما هماهنگ باشد.

محتوای سایت شما به اندازه طراحی کلی اهمیت دارد، بنابراین لازم است که اطلاعات ارزشمندی را که مخاطبان خود به آن نیاز دارند، ارائه دهید.

طراحی وب سایت

دکمه های تماس برای اقدام (CTA).

هنگامی که سرنخ ها را در سایت خود دارید، می خواهید آنها را به سمت تبدیل هدایت کنید. یک عنصر کلیدی آن  دکمه فراخوانی برای اقدام (CTA) شماست . اهمیت طراحی وب زمانی آشکار می شود که شما سعی می کنید مخاطبان خود را وادار به فعالیت کنید.

یک دکمه CTA که به خوبی طراحی شده است، مخاطبان شما را وادار می کند تا به مرحله بعدی بروند. این دکمه ها در طراحی شما قرار می گیرند اما در صفحه برجسته می شوند. چشم مخاطب شما بلافاصله به سمت این دکمه ها می رود.

اگر طرح رنگی سیاه، سفید، خاکستری و زرد داشتید، یک دکمه زرد CTA در مقایسه با این رنگ های دیگر در صفحه برجسته می شد. همچنان با این طرح مطابقت دارد، اما افراد به طور خودکار به سمت یک دکمه زرد روشن کشیده می شوند.

با ادغام دکمه های CTA در طراحی وب سایت خود، به نتایج بهتر در صفحه خود کمک خواهید کرد.

طراحی وب سایت

سرعت صفحه

شما می توانید یک طراحی وب سایت عالی داشته باشید، اما مهم نیست که مخاطبان شما هرگز آن را نبینند. سرعت صفحه یک عنصر مهم در طراحی وب است. این تضمین می کند که صفحه شما به سرعت بارگیری می شود، بنابراین مخاطبان شما می توانند سریع به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

مخاطبان شما از منتظر ماندن برای بارگذاری کند صفحات متنفرند. اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول بکشد، مخاطبان شما علاقه خود را از دست خواهند داد. آنها به نتایج جستجو باز می گردند و به جای آن صفحه رقیب را انتخاب می کنند.

با استفاده از Google PageSpeed ​​Insights می توانید سرعت صفحه خود را بررسی کنید  . این ابزار به شما این امکان را می دهد تا ببینید که سایت شما در حال حاضر با چه سرعتی بارگیری می شود و در کجا می توانید  پیشرفت کنید. شما باید این پیشرفت ها را خودتان انجام دهید.

گزینه دیگر تکیه بر  خدمات سرعت صفحه  از یک شرکت بازاریابی دیجیتال است. این به شما این امکان را می دهد که از مزایای یک صفحه بارگذاری سریع بهره مند شوید و در عین حال بر اجرای کسب و کار خود تمرکز کنید.

برای طراحی سایت خود می توانید روی تیم ما حساب کنید.

۰۹۰۲۲۰۴۸۵۷۵

تماس با آکو

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

جستجو کنید ...

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.