14 نوع تبلیغ کسب و کار

14 نوع تبلیغ کسب و کار

خواندن این مطلب

9 دقیقه

زمان میبرد!

14 نوع تبلیغ کسب و کار

14 نوع تبلیغ کسب و کار :اکنون شرکت‌ها می‌توانند از روش‌های گوناگون تبلیغاتی برای جذب مشتری استفاده کنند. تبلیغات می‌توانند در محل‌های مختلفی مانند تلویزیون، خیابان و اینترنت به نمایش درآیند. برای اینکه شرکت‌ها بتوانند تبلیغاتی متناسب با نیاز های خود داشته باشند، باید عوامل زیادی مانند بودجه و نیازهای مشتریانشان را باید در نظر بگیرند.

 

14 نوع تبلیغ کسب و کار

 

تبلیغات چیست؟

تبلیغات بخشی از استراتژی بازاریابی شرکت‌ها هستند. این تبلیغات برای معرفی محصولات و خدمات شرکت، در رسانه‌های مختلف به کار می‌روند. با پیشرفت تکنولوژی، تبلیغات در روزنامه و تلویزیون جای خود را به تبلیغات دیجیتال داده‌اند.

14 نوع تبلیغ کسب و کار

شرکت‌ها با استفاده از تبلیغات می‌توانند بازاریابی خود را بهبود بخشند و به مشتریان هدف خود نزدیک‌تر شوند.در اینجا به تشریح 14 نوع از تبلیغات پرداخته شده است:

1. تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به تبلیغاتی گفته می‌شود که برای اطلاع‌رسانی در روزنامه‌ها، مجلات و بروشورها استفاده می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند با قرار دادن آگهی در روزنامه‌های محلی به راحتی مشتریان خود را پیدا کنند. همچنین، با قرار دادن تبلیغات در مجلات تخصصی، می‌توان به گروه خاصی از افراد دسترسی پیدا کرد. به عنوان مثال، شرکتی که تجهیزات گلف می‌فروشد، تبلیغات خود را در مجلات گلف قرار می‌دهد تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کند. تبلیغات مجلات همچنین به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا تجربه بصری بهتری را داشته باشند.

 

 

14 نوع تبلیغ کسب و کار

 

2. تبلیغات پستی مستقیم

پست مستقیم، نوعی تبلیغات چاپی است که تبلیغات را از طریق پست برای مشتریان ارسال می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به بروشورها و کاتالوگ ها اشاره کرد. این روش به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بازار هدفمندتری را شناسایی کنند و تبلیغات را از طریق لیست پستی مستقیم،ارسال کنند.

برای مثال، صاحب یک آرایشگاه با ایجاد یک بروشور می‌تواند افتتاحیه بزرگ آرایشگاه خود را اعلام کند و سپس آن را به لیستی از ساکنین در فاصله دور و نزدیک ارسال کند. برای جذب مشتریان جدید، می‌توان یک گیفت تخفیف نیز به پست اضافه کرد.

3. تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی نوعی تبلیغات است که در آن شرکت‌ها با پخش تبلیغاتی به مدت 20، 30 یا 60 ثانیه، محصولات یا خدمات خود را معرفی می‌کنند. این نوع تبلیغات هزینه‌بر است، اما به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را به طور منظم و مداوم پخش کنند.

هزینه پخش تبلیغات تلویزیونی بستگی به عواملی مانند طول تبلیغ، زمان پخش، گستره جغرافیایی ،تعداد تبلیغات و تعداد شبکه‌ها دارد. از این جهت، پخش تبلیغات در رویدادهای پرتماشاگر مثل عید نوروز بسیار پرهزینه‌تر است. اما با این حال، تبلیغات تلویزیونی به عنوان یک روش موثر برای دستیابی به مخاطبان زیاد، عمل می‌کند. تکرار تبلیغات، باعث ایجاد شناخت و آگاهی از برند می‌شود، حتی اگر مصرف کنندگان تبلیغات را تماشا نکنند، ممکن است همچنان به گوش آن‌ها رسیده باشد.

 

14 نوع تبلیغات کسب و کار

 

4. تبلیغات رادیویی

رادیو شکل دیگری از تبلیغات است. با گوش دادن به تبلیغات رادیویی، مشتریان می‌توانند در حین انجام فعالیت‌های خود، مانند رانندگی یا انجام کارهای خانگی، اطلاعات بیشتری درباره محصولات و خدمات شرکت‌ها بدست آورند. همچنین، شرکت‌ها می‌توانند با تحقیق درباره ایستگاه‌های رادیویی محبوب مشتریان هدف خود، در زمان‌های مناسب تبلیغ کنند و بیشترین نتیجه را از تبلیغات خود بدست آورند. به عنوان مثال، برای جذب مشتریانی که صبح‌ها با ماشین به محل کار می‌روند، می‌توان در بازه زمانی صبح تبلیغات خود را پخش کرد

 

14 نوع تبلیغ کسب و کار

 

5. تبلیغات پادکست

در تبلیغات پادکست، شرکت‌ها می‌توانند با حمایت از پادکست‌ها یا در طول قسمت پخش، تبلیغاتی برای محصولات و خدمات خود ارائه کنند. پادکست‌ها معمولاً در ابتدا، وسط و انتهای قسمت پخش خود، تبلیغات را پخش می‌کنند. مانند تبلیغات رادیویی، شرکت‌ها می‌توانند تحقیق کنند کدام پادکست‌ها در بین مخاطبان هدفشان محبوب‌تر هستند.

بعضی از میزبانان پادکست از متونی که شرکت تبلیغاتی خودش تهیه کرده استفاده می‌کنند و بعضی متن را خودشان می‌نویسند تا تبلیغات را جذاب‌تر کنند. شرکت‌ها اغلب کد تخفیفی را به شنوندگان پادکست ارائه می‌دهند. با این کار، علاوه بر جذب مشتریان جدید، شرکت‌ها می‌توانند عملکرد تبلیغات خود را بر اساس استفاده از کد تخفیفی سنجیده و بهبود بخشند.

 

 

14 نوع تبلیغات کسب و کار

 

6. تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی به وسیله تلفن همراه یا تبلت و اتصال به اینترنت برای مشتریان قابل دسترسی است. این تبلیغات ممکن است در صفحات وب، رسانه های اجتماعی و برنامه های مختلف ظاهر شود. برای مثال، در حین بازی کردن یک بازی موبایلی، تبلیغات بازی های مشابه نمایش داده می‌شود. یکی از مزایای این تبلیغات این است که بدون توجه به مکان مشتری، به دست او می‌رسد. همچنین، شرکت ها می‌توانند با استفاده از موقعیت جغرافیایی، تبلیغات خود را برای مشتریان مربوطه نمایش دهند. روش دیگری که شرکت‌ها برای تبلیغات موبایلی استفاده می‌کنند، استفاده از کدهای QR است. مشتریان می‌توانند با اسکن کردن کد QR، به وب‌سایت برند دسترسی پیدا کنند یا از تخفیف‌هایی استفاده کنند.

7. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شرکت‌ها برای تبلیغ محصولاتشان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌ها می‌توانند به صورت دقیق به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، می‌توانند براساس موقعیت جغرافیایی، سن و عادات خرید، آن‌ها را هدف قرار دهند.

شرکت‌ها ممکن است برای تبلیغات خود هزینه کنند یا از روش‌های ارگانیک‌تری استفاده کنند. به عنوان مثال، می‌توانند از دنبال‌کنندگان خود بخواهند که یکی از پست‌هایشان را لایک و به اشتراک بگذارند. همچنین، شرکت‌ها می‌توانند از افراد مشهور و وبلاگ‌نویسان برای تبلیغ محصولاتشان استفاده کنند. استفاده از روش‌هایی مانند این می‌تواند به عنوان تکنیک‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای گسترش آگاهی از برند خود کاربرد داشته باشد.

8. تبلیغات جستجوی پولی

تبلیغات جستجوی پولی یا PPC، نوعی از تبلیغات آنلاین است که فقط زمانی هزینه پرداخت می‌شود که کاربران روی تبلیغ کلیک کنند. شرکت‌هایی که از این نوع تبلیغات استفاده می‌کنند، با قرار دادن تبلیغاتشان در موتورهای جستجو و با استفاده از کلمات کلیدی خاصی که مرتبط با کسب و کارشان هستند، به کاربران پیشنهاد می‌دهند تا بر روی تبلیغاتشان کلیک کنند. برای مثال، اگر شرکتی دوچرخه‌ می‌فروشد، کلمات کلیدی “دوچرخه‌” را در تبلیغاتش قرار می‌دهد. وقتی کاربران این عبارت را در موتورهای جستجو، جستجو می‌کنند، تبلیغات شرکت در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. به این صورت که معمولاً در بالای صفحه قرار می‌گیرد.

9. تبلیغات بومی

تبلیغات بومی معمولاً به عنوان یک نوع از تبلیغات دیجیتال توصیف می‌شود که در آن تبلیغات، به شکلی شگفت‌انگیز با سایر بخش‌های صفحه ترکیب می‌شوند. به عنوان مثال، وب‌سایتی که پست‌هایی را در مورد موضوعات مختلف پست می‌کند، می‌تواند پست‌های حمایت شده را نیز درون خود داشته باشد. این پست‌ها به شکلی مشابه با سایر پست‌های وب‌سایت هستند، اما صاحبان کسب‌وکار از آن‌ها به عنوان یک فرصت برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنند. در این نوع تبلیغات، تجربه کاربر را به هیچ وجه دچار اختلال نمی‌شود، به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارها به این قالب تبلیغات علاقه‌مند هستند. مثالی از تبلیغات بومی، یک پست حمایت شده درباره‌ی مدیریت زمان است که به یک نرم‌افزار ردیابی زمان اشاره دارد و در همین پست، شرکت سازنده‌ی این نرم‌افزار را هم معرفی می‌کند.

10. نمایش تبلیغات

تبلیغات نمایشی یک روش تبلیغاتی در دنیای دیجیتال است که می‌تواند شامل بنرهای تبلیغاتی در سایت ها، پاپ آپ ها و تبلیغات ویدئویی باشد. این نوع تبلیغات به کاربران امکان می دهد با کلیک بر روی آن، به وب سایت شرکت هدایت شده و محصولات را خریداری کنند. یکی از روش‌های استفاده شده در تبلیغات نمایشی، بازاریابی مجدد است که به معنای نمایش تبلیغات به کاربرانی است که قبلاً وب سایت یک برند را بازدید کرده‌اند، به منظور یادآوری کردن به آن‌ها برای خرید مجدد محصولات.

11. تبلیغات در فضای باز

تبلیغات در فضای باز به تبلیغاتی گفته می شود که افراد در خارج از خانه‌‌ی خود مشاهده می کنند. به عنوان مثال، تابلوهای تبلیغاتی و تبلیغاتی که در مکان‌های عمومی، مانند کناره‌های اتوبوس یا داخل واگن‌های مترو، قرار می‌گیرند. هدف این تبلیغات جلب توجه بیشتر افراد است، تا کسب و کارها بتوانند روی برند خود تاکید کنند و به آنها آگاهی بدهند. این تبلیغات به طور معمول از تصاویر پررنگ و کلمات کمتری استفاده می کنند تا اطلاعات را به راحتی به مخاطبان منتقل کنند.

12. تبلیغات چریکی

تبلیغات چریکی به تبلیغاتی با هزینه کم و روش‌های خلاقانه اطلاق می‌شود که برای جلب توجه افراد، از تکنیک‌های غیر معمول استفاده می‌کند. یکی از راه‌های استفاده از این نوع تبلیغات، قرار دادن تبلیغات در مکان‌های عمومی با روشی خاص است. به عنوان مثال، یک شرکت می‌تواند در پیاده رو روی دیوار نقاشی تبلیغاتی بکشد که محصولات خود را تبلیغ کند. این نوع تبلیغات اغلب به صورت تعاملی است که افراد را به مشارکت دعوت می‌کند؛ به عنوان مثال، با تشویق افراد به گرفتن عکس با تبلیغات و آپلود آن در شبکه‌های اجتماعی. تبلیغات چریکی یک راه کم هزینه و موثر برای تبلیغات بازاریابی است که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای جلب توجه و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنند.

13. تبلیغات قرار دادن محصول

تبلیغات یک روش است که شرکت‌ها از آن برای معرفی و فروش محصولاتشان استفاده می‌کنند. در این روش، شرکت هزینه می‌کند تا محصول خود را در فضاهای رسانه‌ای مختلف مانند تلویزیون یا فیلم‌ها نمایش دهد. این تبلیغات می‌تواند به شرکت ها کمک کند تا افراد را به سمت محصولاتشان جذب کنند. به عنوان مثال، یک برند نوشابه ممکن است با قراردادن محصول خود در فیلم‌های محبوب نوجوانان، به دنبال جذب مخاطبان جوان باشد. در این صورت، محصول شرکت در فیلم به نمایش گذاشته می‌شود و برچسب آن برای مخاطبان قابل مشاهده است. به این ترتیب، شرکت‌ها به افراد هدف خود بیشتر دسترسی پیدا می‌کنند.

14. تبلیغات خدمات عمومی

تبلیغات خدمات عمومی یا PSA، تبلیغاتی هستند که به جای ترویج یک محصول، یک ایده یا علت را به مردم آموزش می‌دهند. سازمان های دولتی یا خیریه این نوع تبلیغات را برای آموزش مردم درباره مسائل بهداشتی و ایمنی استفاده می‌کنند. برای مثال، با پخش PSA ها، می‌توان درباره ضرورت های بهداشتی یا آمادگی برای بلایای طبیعی به مردم آگاهی بخشید. این تبلیغات می‌توانند به صورت تلویزیونی، رادیویی یا آنلاین انجام شوند.

 جمع بندی : 

در مقاله به بررسی مزایا و معایب هر نوع تبلیغات اشاره کردیم، در نتیجه بهترین راهکار برای جذب مخاطبان و ترویج محصولات، استفاده از تبلیغاتی متناسب با نیاز های کسب و کار شما می باشد.

 

منبع : indeed.com

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.