میز کار آفرینان گیلان

میز کار آفرینان گیلان  و دوره رهبران توسط مرکز مشاوره کسب و کار آکو برگزار می گردد .در کنار آموزش ارتباط سازی کسب و کار ها با یک دیگر در این میز و دوره رهبران حائز اهمیت می باشد.

همه ی اتفاق های خیلی خوب و خیلی سخت درست از زمانی شروع شد که من دقیقا فهمیدم که اصلا واسه چی اینجام! واسه چی به این دنیا اومدم و قراره چه اتفاق منحصر به فرد خودم رو رقم بزنم. همیشه فکر میکردم خود دوستی یه سری کلمات کلیشه ایه که باید بگم که من خودم رو دوست دارم، من عاشق خودم هستم؛ اما من فهمیدم خود دوستی از خودشناسی شروع میشه. یعنی درست از جاییکه نقاط قوت و پتانسیل های خودم رو پیدا کردم عاشق خودم شدم.

در مورد کسب و کارمم همین بود، در مورد کسب و کار شما هم همینه.

وقتی تو کسب و کارت رو خوب میشناسی نسبت بهش شناخت پیدا می کنی، نسبت بهش دانش پیدا می کنی، تازه اونجا شکوفا میشی.

امروز اینجام. اینجا جایی بود که از چندین سال پیش اینجا رو میدیدم و براش لحظه شماری می کردم ولی خیلی وقتا فکر می کردم زورم بهش نمی رسه؛ چرا که تو مسیر نشدن های زیادی رو می شنیدم.

آدم هایی که میگفتن فرهنگ این کار تو گیلان نیست، نکن، انجام نده، این کار مختصه شهر های بزرگِ ولی شد.

ما امروز اینجا یکی از بهترین روزهای زندگی آکو رو رقم زدیم.

آکو یعنی نوک قله. چرا نوک قله؟ بخاطر اینکه تو وقتی به هر قله ای میرسی یه قله ی بالاتر از اون رو هم میبینی. کسب و کار هم همینه. زندگی هم همینه. ته نداره. تو فقط باید بدونی مشکلات رو چجوری شکلات کنی راه حل داشته باشی. 

من اینجا کنار صاحبین کسب و کار هستم تا اونا مدیر کسب و کار خودشون بشن.

چراکه صاحب کسب و کار بودن با مدیر کسب و کار بودن خیلی فرق داره.

بعد از اینکه مدیریت به انجام رسید یعنی مدیر شدی. برنامه ریزی داری هدف داری تارگت داری تیم فروش داری. سیستم داری دیگه از اون به بعد با مدیریت نمیتونی بیشتر از این رشد کنی. اونجا جاییکه تو نیاز داری رهبر بشی. رهبر کسیه که یاد میگیره چجوری یک سری آدم رو با قلبشون طوری درگیر کنه اون ها که خودشون مسیر رو برن جلو، و از نظر من  لذتِ کار تازه اونجا شروع میشه.

مشاوره و ثبت نام در دوره رهبران و میزکارآفرینان گیلان

نگاهی به میز کارآفرینان از لنز دوربین

9
10
11
12
13
14
8
7
6
5
4
3
2
9
10
11
12
13
14
8
7
6
5
4
3
2

کارآفرین کیست؟

کارآفرین فردی است که متعهد می شود تا یک کسب و کار را راه بیاندازد، منابع مختلف مورد نیاز را جذب کند و به مدیریت و عملکرد کسب و کار بپردازد. کارآفرین ها خلاقیت، ابتکار، تصمیم گیری، و تحمل ریسک ها را در پیش می گیرند تا اهداف مالی و یا اجتماعی خود را دنبال کنند.

کارآفرین‌ ها ممکن است یک کسب‌ و کار را از صفر بنا کنند یا در فرآیند راه‌ اندازی کسب و کار‌های موجود نقش داشته باشند. آن ها تاثیرگذاری بر اقتصاد و جوامع دارند و برخی از معروف ترین شرکت های جهان توسط کارآفرینانشکل گرفته اند.

ویژگی های یک کارآفرین موفق چیست‌؟

کارآفرینان موفق برخی ویژگی ها و مهارت های خاص دارند که آنها را از دیگران متمایز می کند. در زیر ویژگی هایی که به عنوان کلیدهای موفقیت کارآفرینان معروف هستند، آورده شده است:

1. خلاقیت و نوآوری:
- کارآفرینان موفق به دنبال راهکارهای خلاقانه و نوآورانه برای حل مسائل هستند و این توانایی را دارند تا ایده های جدید وارد بازار کنند.

2. استعداد رهبری:
- داشتن توانایی رهبری برای هدایت تیم، ایجاد انگیزه در افراد و انجام تصمیمات موثر از مهارت های اساسی کارآفرینان موفق است.

3. تحمل ریسک:
- آمادگی برای پذیرفتن و مدیریت ریسک ها جز ویژگی های کلیدی کارآفرینان موفق است. آنها به جای ترس از خطا، از آن به عنوان یک فرصت برای یادگیری استفاده می کنند.

4.پیش بینی و تجسم:
- توانایی تجسم و پیش بینی آینده به کمک کارآفرینان می آید تا بتوانند راهبردهای مؤثری را برای تحقق اهدافشان پیش بگیرند.

5. قدرت ارتباطی:
- کارآفرینان موفق دارای توانایی برقراری ارتباطات موثر با مردم، تیم های کاری، مشتریان و همکاران هستند که این قابلیت به ارتقا کسب و کارشان کمک می کند.

6. استدلال تجاری:
- داشتن استدلال تجاری و توانایی تحلیل بازار، مدیریت مالی و ارزیابی اقتصادی از مهارت های حیاتی کارآفرینان موفق است.

7. عهد و استقامت:
- کارآفرینان موفق دارای استقامت و تعهد طولانی مدت به اهداف و مسیر کسب و کار خود هستند و در مقابل چالش ها و مواجهه با مشکلات پیش می روند.

8. اداره زمان موثر:
- توانایی مدیریت زمان و انجام وظایف با اولویت به کمک کارآفرینان می آید تا به بهبود کارایی و بهره وری شخصی و تیمی برسند.

9. اداره تغییرات:
- افراد موفق در کارآفرینی قابلیت اداره تغییرات و سازگاری با محیط تغییرپذیر کسب و کار را دارند و می توانند به چشم انداز جدیدی نگریسته و تصمیمات موثری برای موفقیت بگیرند.

10. آگاهی از بازار:
- داشتن آگاهی عمیق از بازار، رقبا و نیازهای مشتریان به کارآفرینان این امکان را می دهد تا تصمیمات استراتژیک بهتری بگیرند.

توجه به این ویژگی ها و توسعه مهارت های مرتبط می تواند به افراز و موفقیت در حوزه کارآفرینی کمک کند. هرچند هر فردی ممکن است با ویژگی های خود به موفقیت برسد، اما توجه به این موارد به عنوان راهنمایی می‌تواند در ارتقا کارآفرینی و تجارت باعث موفقیت بیشتر شود.

6 تن از کارآفرینان برتر گیلانی:

  1. سید جلال الدین سید سعادت_ مدیرعامل رنگ پارس سیمین
  2. شرکت سیمکو_ عنایت الله دبیریان
  3. فولاد آناهیتا گیلان_هادی تیزپا
  4. سیمان دیلمان_ رحیم عباسی دیلمان
  5. شرکت صنایع غذایی سیبون_آقای مهندس عبدالنبی جُرک
  6. شرکت ماشین سازی امیدی_ مهندس فرهاد جمال امیدی

5 تن از کارآفرینان برتر ایرانی:

  1. محمدکریم فضلی موسس برند گلرنگ
  2. علیرضا نبی، کارآفرین اجتماعی
  3. مرتضی سلطانی_موسس برند زر ماکارون
  4. سید محمد رضا گرامی ، بنیان گذار شرکت گلستان
  5. احد عظیم زاده موفق ترین تاجر فرش ایران

اقتصاد گیلان:

هر استانی در کشور به یک اقتصاد خاص معروف است؛ به عنوان مثال، شیراز به عنوان مهد پزشکی و اهواز به عنوان مهد اقتصاد، کرمان مهد پسته، اصفهان مهد صنایع دستی و...شناخته می شوند. اما متاسفانه گیلان به هیچ چیز خاصی شناخته نشده است. ممکن است چای و برنج داشته باشیم، اما به طور کلی در کشور، ما به یک چیز خاص شناخته نمی شویم. در حالی که انبوهی از افراد با استعداد و کارآفرین در اقتصاد گیلان فعالیت می کنند.

با توجه به این واقعیت، مسئولیت اجتماعی خودمان دانستیم که برای حمایت از کارآفرینان گیلان، یک برنامه جامع برای بهره وری از تجربیات کارآفرینان گیلانی و ایجاد ارتباطات جهت کمک به رشد جوانان علاقه مند به کارآفرینی، راه اندازی کنیم.

در این راستا، میز کارآفرینان گیلان برای فراهم آوردن فرصت های ملاقات حضوری با افرادی که تجربیات منحصر به فردی دارند، فعالیت خواهد کرد. این جلسات فرصتی است که افراد مبتکر و کارآفرین می توانند تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و ایده ها، چالش ها و راهکارهای خود را در حوزه کاری به اشتراک بگذارند.

هدف ما از این میز کارآفرینان، ایجاد یک فضای پویا و پرانرژی برای تبادل اطلاعات و تجربیات است. با ایجاد این ارتباطات مثبت، ما به دنبال تقویت جامعه کارآفرینان گیلان هستیم و سعی داریم تا هر فردی که به دنبال راهی برای رشد و پیشرفت در حوزه کسب و کار خود است، از این فرصت بهره مند شود.

از همه افراد مبتکر و کسب و کارهای گیلان دعوت می شود که در این میز کارآفرینان شرکت کرده و به اشتراک گذاری تجربیات خود را آغاز کنند. همچنین، تمام توانمان را به کار بگیریم تا از طریق ارتباطات مستمر و همکاری های موثر، اقتصاد گیلان را به یکی از مراکز برتر کارآفرینی در کشور تبدیل کنیم.

با امید به موفقیت و پیشرفت بیشتر برای همگان در این سفر کارآفرینی و نوآوری.

خواندن کمتر خواندن بیشتر

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.