کسب و کار جدید

کسب و کار جدید

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

کسب و کار جدید

در صورتی که شما به دنبال شروع یک کسب و کار هستید، می‌توانید با توجه به آمارهای کسب و کارهای کوچک، با اصلاح و تغییر در ساختار کاری و برنامه‌ی زمانی، کسب و کار جدید خود را راه‌اندازی کنید. با شروع یک کسب و کار، شما می‌توانید به آرزوی خود برای کار کردن در  خانه یا هر جای دیگری که دوست دارید، دست یابید.

در این لیست، ایده‌های تجاری مختلفی برای کسب درآمد خوب در سال (۲۰۲۳-۲۰۲۴) معرفی شده است. با انتخاب مناسب‌ترین ایده‌ی کسب و کار، می‌توانید زندگی رویایی خود را به واقعیت تبدیل کنید و در جایی که دوست دارید، کار کنید.

 

 

 

کسب و کار جدید

۱. چاپ بر اساس تقاضا

اگر به دنبال ایده‌های کسب و کار در حوزه چاپ بر اساس تقاضا هستید، می‌توانید به چاپ بر روی اشیاءی مثل قاب گوشی، لیوان و تی‌شرت فکر کنید. در این روش شما طرح‌های سفارشی خود را به تامین‌کنندگان می‌دهید و آنها محصولات را چاپ و پست می‌کنند. این روش باعث می‌شود که شما نیازی به تدارک کالا و بسته‌بندی نداشته باشید و فقط پس از فروش محصول، هزینه‌ی آن را پرداخت کنید. همچنین، می‌توانید با اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری کنید تا آیتم‌های شما را تبلیغ کنند و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

کسب و کار جدید

۲. ترجمه

اگر دو یا چند زبان صحبت می‌کنید، می‌توانید به راه‌اندازی کسب و کار کوچک فکر کنید تا از این مهارت خود در کسب درآمد استفاده کنید. با جستجو در وب‌سایت‌هایی مانند Upwork و Flexjobs، می‌توانید مشتریان خود را پیدا کنید و پورتفولیو خود را برای آن‌ها ایجاد کنید. همچنین، با تعداد شرکت‌های موفقیت‌آمیزی که با آن‌ها همکاری می‌کنید، می‌توانید ترجمه‌کنندگان بیشتری با تخصص در زبان‌های مختلف استخدام کنید و به شما کمک کنند. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا بیشترین تعداد مخاطبان را به دست آورید.

اگر روزانه فقط چند ساعت وقت دارید، ترجمه می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار جانبی باشد. این روش به شما این اجازه را می‌دهد که در زمانی که دسترسی به کامپیوتر و وقت کافی ندارید، برنامه‌ریزی کنید و به مشتریان خود خدمات ترجمه‌ی موردنظر خود را ارائه دهید.

۳. ادمین

ارائه خدمات دستیار مجازی (ادمین) یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار است که شامل ارائه خدمات مدیریتی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. با استفاده از مهارت‌های خود، می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید تا وظایف روزانه خود در بستر های آنلاین را مدیریت کنند و به همین دلیل، شما دستمزدی دریافت خواهید کرد. این کسب و کار برای همه افراد از شرکت‌های بزرگ گرفته تا کارآفرینان انفرادی، مناسب است.

 

 

کسب و کار

۴. تدریس خصوصی آنلاین

اگر در حوزه هنری، ریاضی یا سایر زمینه‌های تخصصی مسلط هستید، می‌توانید کسب و کار آموزش آنلاین را آغاز کنید. برای شروع، داشتن مدرک لیسانس در زمینه تخصصی خود الزامی است.

برای بهترین نتایج، همیشه موضوعات مرتبط با حوزه تخصصی خود را آموزش دهید، زیرا می‌توانید با به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش خود، به دانش‌آموزان خود کمک کنید که دانش خود را به‌روز کنند.

برای آموزش آنلاین، می‌توانید از نرم‌افزار skyroom.online استفاده کنید و با دانش‌آموزان خود در تعامل باشید. کسب‌وکار آموزش آنلاین یکی از ساده‌ترین کسب‌وکارهای آنلاین است که به راحتی می‌توانید با آن شروع کنید و درآمد قابل توجهی کسب کنید.

 

۵. نوشتن محتوا

تقریباً هر شرکتی که در وب حضور دارد، نیاز به ایجاد محتوا برای صفحات محصول، وبلاگ ها و سایر قسمت‌های وبسایت خود دارد. بنابراین، تاسیس یک شرکت تولید محتوا یا کپی رایتینگ می‌تواند یکی از سودآورترین ایده‌های تجاری برای شما باشد.

برای ایجاد تأثیر خوب بر مشتریان، بهینه‌سازی کلمات کلیدی و طراحی گرافیک سفارشی را به عنوان بخشی از خدمات خود در نظر بگیرید.

۶. محصولات خانگی

اگر در حوزه ساخت صابون و شمع، دم کردن نوشیدنی‌ها مهارت دارید، می‌توانید کسب‌وکار صنایع دستی خانگی را شروع کنید که برای شما مناسب است. این کسب‌وکار نه تنها به عنوان یک خروجی خلاقانه فوق‌العاده عمل می‌کند، بلکه با انتشار اخبار آن می‌تواند به راحتی بزرگ‌تر شود.

برخی از سودآورترین محصولات خانگی شامل محصولات کشاورزی، لوازم آرایشی و صابون، و جواهرات هستند. برای شروع فروش محصولات خانگی، می‌توانید از بازار کشاورزان محلی خود، و یا پلتفرم‌های مانند Instagram استفاده کنید.

با توجه به اینکه صنایع دستی خانگی در ایران از رونق خوبی برخوردار هستند، این کسب‌وکار می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد. بهتر است به محصولات خود پیچ و تاب منحصر به فردی بدهید، مانند بمب حمام یا تم دسر یا اقلام لباس محلی که باعث جذب مشتریان بیشتر می‌شوند.

۷. پشتیبانی از وردپرس

بسیاری از وب‌سایت‌ها در ایران با استفاده از وردپرس میزبانی می‌شوند و تقریباً هر صاحب وب‌سایت وردپرسی به نوعی نیاز به پشتیبانی دارد. بنابراین، اگر با زیر و بم این پلتفرم آشنایی دارید، فرصت‌های متعددی برای کسب درآمد خواهید داشت.

مشتریان ممکن است برای تعمیر CSS خود، یافتن و رفع حفره‌های امنیتی و سایر مسائل با شما تماس بگیرند. توصیه می‌کنیم یک وب‌سایت سفارشی ایجاد کنید و خدمات خود را در آن فهرست کنید. به این ترتیب، می‌توانید از کمیسیون‌های بالا اجتناب کنید و روابطی با کیفیت بالا با مشتریان خود ایجاد کنید.

 

۸. نظافت در محل

همه افراد زمان یا مهارت لازم برای تمیز کردن را ندارند. شما می‌توانید با تبدیل شدن به یک نظافتچی حرفه‌ای، به صاحبان خانه و مشاغل در شستشو، گردگیری، جاروبرقی و سایر وظایف دیگر کمک کنید.

هزینه‌های راه‌اندازی برای مشاغل نظافت خانگی بسیار پایین است. می‌توانید تجهیزات ویژه‌ای مانند جاروبرقی بخار یا قالیشویی را نیز خریداری کنید. با راه‌اندازی یک وب‌سایت یا صفحه شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید با قیمتی مناسب خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید.

هزینه‌هایی که دریافت می‌کنید به نیاز مشتریان شما بستگی دارد. اکثر پاک‌کننده‌ها ساعتی شارژ می‌شوند، اگرچه برخی از آنها هزینه‌های اضافی مرتبط با وظایف خاصی (سازماندهی، تمیز کردن عمیق و غیره) دارند. خدمات نظافت حرفه‌ای می‌تواند یک کسب و کار سودآور و پایدار برای شما باشد.

 

۹. خدمات محوطه سازی

آیا به باغبانی و محوطه سازی علاقه دارید؟ راه اندازی یک کسب و کار محوطه سازی ممکن است بهترین راه برای تبدیل سرگرمی شما به یک فعالیت سودآور باشد. در این زمینه، خدمات محوطه سازی شامل هر چیزی از چمن زنی گرفته تا کاشت گل و درختچه می‌شود و بسته به شرایط آب و هوایی منطقه، می‌تواند فصلی یا پایدار باشد.

برای بازاریابی کسب و کار خود به مخاطبان خاص، می‌توانید کارهایی که در یک حیاط قابل انجام هستند را مشخص کرده و نمونه‌های برتر خود را با عکس‌های رنگارنگ و نتایج دقیق به مشتریان خود ارائه دهید. اگر خدمات منحصربه‌فردی مانند کوددهی، کنترل آفات و غیره ارائه می‌دهید، حتماً آن را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود برجسته کنید.

 

 

کسب و کار جدید

۱۰. سئو 

آیا تجربه‌ای در زمینه تولید بک لینک و بهبود دید وب‌سایت در موتورهای جستجو دارید؟ اگر بله، پس فرصتی برای استفاده از مهارت‌های خود به منظور کسب درآمد وجود دارد.

صاحبان وب‌سایت در سراسر جهان به خدمات متخصصان سئو نیاز دارند. بنابراین، راه‌اندازی یک کسب و کار در این زمینه می‌تواند یکی از بهترین تصمیمات شما باشد. در این حوزه، برای جذب مشتریان، بهتر است به یک مخاطب خاص تمرکز کنید و نمونه‌کارهای خود را با داستان‌های موفقیت خود به نمایش بگذارید. اگر تکنیک‌های سئو شما به درستی اجرا شده باشند، شما مطمئناً شاهد جذب بیشتر مشتریان خواهید بود.

می‌توانید انواع شرکت‌ها را هدف قرار داده و یا برای کسب‌وکارهایی در بخش‌های خاص مانند حقوقی، بهداشتی یا مالی جذابیت ایجاد کنید.فروش خدمات سئو می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های تجاری برای کسب درآمد در سال ۲۰۲۳ باشد.

 

۱۱. مشاوره اینستاگرام

اگر رازهای تعامل اینستاگرام را می‌دانید، می‌توانید به عنوان مشاور اینستاگرام فعالیت کنید و برای ایجاد زیرنویس‌های جذاب، پاسخ دادن به نظرات، ایجاد بایوهای جذاب و سایر خدمات پول دریافت کنید.

می‌توانید با دریافت نرخ مشخص در ساعت یا پروژه، از این خدمات کسب درآمد کنید. برای تبدیل شدن به یک مشاور محبوب اینستاگرام، باید مهارت ایجاد تبلیغات در اینستاگرام را به دست آورید که افراد را وادار به تعامل و خرید از مشاغل می‌کند.

۱۲. تولید ویدئو

با توجه به آمار بازاریابی ویدیویی، اکثر کاربران اینترنت در ایران، ویدیوهای آنلاین را بر روی دستگاه خود تماشا می‌کنند. با افزایش تعداد ویدیوهای پرطرفدار، نیاز به افرادی که بتوانند ویدیوها را ضبط، ویرایش، برش و منتشر کنند، بیشتر شده است. برای همین، ایجاد یک شرکت تولید ویدیو، می‌تواند یک فرصت کسب درآمد برای شما باشد.

در این کسب‌وکار، برای آغاز و فعالیت، به تجهیزاتی مانند مجموعه روشنایی اولیه، میکروفون‌های بی‌سیم، یک یا دو دوربین با لنزهای مختلف و نرم‌افزار ویرایش مانند Adobe Premiere یا Final Cut Pro نیاز دارید. همچنین می‌توانید برای کاهش هزینه‌های راه‌اندازی، تجهیزات دست دوم برخی از این وسایل را پیدا کنید.

با ارائه خدمات مانند تولید محتوای ویدیویی برای کانال‌های YouTube، فیلمبرداری فارغ التحصیلی و عروسی و سایر پروژه‌های مشابه، می‌توانید به شرکت‌ها پیشنهاد خود را بدهید. با تخصص در یک زمینه خاص، می‌توانید در بازار شلوغ به راحتی متمایز شوید. حتی می‌توانید پروژه‌های دیگری را نیز بپذیرید.

۱۳. آموزش نرم افزار

آیا می‌دانید که بسیاری از افراد در نرم‌افزارهای کامپیوتری مهارت‌کافی ندارند؟ اگر چنین است، می‌توانید کسب و کار آموزش نرم‌افزار خود را راه‌اندازی کنید و دانش‌آموزان را به صورت ماهانه ثبت نام کنید.

شاگردان شما می‌توانند شامل کارآفرینانی باشند که به دنبال تقویت مهارت‌های IT خود هستند یا سایر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک که به دنبال تسلط بر نرم‌افزارهایی مانند اکسل و پاورپوینت هستند.

همانطور که کسب‌وکار شما رشد می‌کند و افراد بیشتری برای برنامه‌های شما ثبت نام می‌کنند، می‌توانید کارشناسان نرم‌افزار آزاد را استخدام کنید تا دانش‌آموزان را بر اساس حوزه تخصصی خود آموزش دهند. هرچند که می‌توانید فضایی را برای سخنرانی‌های کلاسی اجاره کنید، اما برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها و گسترش کسب‌وکار خود به بازارهای بین‌المللی، می‌توانید میزبانی کلاس‌های مجازی را در نظر بگیرید.

 

نتیجه

در اینجا فهرستی از ۱۳ ایده کسب و کار کوچک که در سال ۲۰۲۳ برای شما سودآور خواهد بود، دارید. برای اینکه بهترین شانس موفقیت را به خود بدهید، هر بار روی یک ایده تمرکز کنید تا زمانی که ایده ای را پیدا کنید که با توانایی های شما همسو باشد.

هزاران کارآفرین این ایده‌های تجاری را برای کسب درآمد پیاده‌سازی کرده‌اند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که زمان و تلاش خود را برای چیزی قابل اجرا و اثبات شده صرف می‌کنید. چه دانشجوی کالج، چه والدینی که در خانه کار می کنند، یا هر فرد دیگری که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار است، به یاد داشته باشید که فرصت های زیادی برای کسب درآمد قابل توجه وجود دارد.

 

منبع:oberlo.com

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

جستجو کنید ...

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.