ایجاد یک کسب و کار جدید

ایجاد یک کسب و کار جدید

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

ایجاد یک کسب و کار جدید

ایجاد یک کسب و کار جدید:

اگر قصد دارید یک کسب و کار راه اندازی کنید، باید آمادگی لازم را داشته باشید. اما در نظر داشته باشید که همه چیز می‌تواند به نحوی خراب شود. برای راه اندازی یک کسب و کار موفق، باید با شرایط تغییرات در حال رخ دادن در بازار، آشنا شوید. برای این کار، پژوهش‌های دقیق در بازار و جمعیت شناسی مشتریان بالقوه شما بسیار مهم هستند. می‌توانید از روش‌هایی مثل اجرای نظرسنجی‌ها یا برگزاری گروه‌های متمرکز استفاده کنید.

قبل از شروع فروش، باید برای خود یک برند مناسب ایجاد کنید و در جذب مشتریانی که هنگام باز کردن کسب و کار شما آماده خرید هستند، تلاش کنید.

امروز در این مقاله به شما مخاطبان عزیز مشاوره کسب و کار آکو توضیح خواهیم داد که چگونه یک بیزینس جدید را برای خودتان راه اندازی کنید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

ایجاد یک کسب و کار جدید

۱. ایده خود را اصلاح کنید

اگر قصد دارید کسب و کاری آنلاین راه اندازی کنید، احتمالاً ایده‌ای در ذهن دارید و میدانید به چه بازاری می‌خواهید وارد شوید. برای شروع، بهتر است با جستجو در شرکت‌های موجود در کسب و کار خود آشنا شوید و بفهمید که رقبایتان چه کارهایی انجام می‌دهند. با بررسی و تحلیل فعالیت‌های رقبای خود، می‌توانید از نقاط ضعف آن‌ها استفاده کنید و خود را بهتر از آن‌ها نشان دهید.

اگر فکر می‌کنید که کسب و کار شما می‌تواند یک مزیت رقابتی برای خود ایجاد کند، ایده‌ی خود را بهتر توضیح دهید و به بررسی پایداری و جذابیت آن بپردازید. با ایجاد یک طرح تجاری درست و دقیق، می‌توانید تصمیمات درست و پایداری برای کسب و کار خود بگیرید.

در نهایت، مهم است که به خدمات خود ارزش افزوده بدهید و چیزی را به مشتریان خود ارائه دهید که رقبایتان نمی‌توانند انجام دهند. با این رویکرد، می‌توانید به موفقیت در کسب و کار آنلاین دست پیدا کنید.

 

ایجاد یک کسب و کار جدید

 

۲. یک طرح تجاری بنویسید

هنگامی که ایده خود را عملی کردید، باید چند سوال اساسی از خودتان بپرسید: هدف اصلی از کسب و کار شما چیست؟ به چه مشتریانی می‌فروشید؟ اهداف نهایی شما چیست؟ چگونه هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار خود را تامین خواهید کرد؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند به راحتی برآورد نیازهای مشتریان را انجام داده و با ارائه یک طرح کامل و جامع، به رشد و توسعه کسب و کار خود بپردازید.

بسیاری از اشتباهات در کسب و کارهای جدید به دلیل عجله رخ می‌دهد. برای پیدا کردن مشتریان هدف کسب و کار ، باید با دقت به تحلیل بازار پرداخته و نیازهای مشتریان خود را درک کنید.

اگر نمی‌توانید شواهدی پیدا کنید که نشان دهد برای ایده‌ی شما تقاضا وجود دارد، باید به هدف خود از کسب و کارتان دقیق تر بپردازید. با پیدا کردن نیازهای مشتریان خود، می‌توانید بهترین راهکارهایی را برای جذب آن‌ها پیدا کنید.

 

ایجاد یک کسب و کار جدید

 

۳ .  وضعیت مالی خود را ارزیابی کنید

هر کسب و کاری هزینه دارد، بنابراین باید به این موضوع توجه کنید که چطور این هزینه‌ها را پوشش خواهید داد.

آیا برای تامین مالی استارتاپ خود ابزاری دارید یا نیاز به قرض گرفتن دارید؟ اگر قصد دارید شغل فعلی خود را ترک کنید تا به کسب و کار خود بپردازید، آیا پولی برای حمایت از خود تا زمانی که به سود خود برسید، دارید؟ بهتر است قبل از شروع به کار، هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار خود را برآورد کنید. بسیاری از استارتاپ‌ها به دلیل اینکه پولشان در حال اتمام است، شکست می‌خورند. بنابراین بهتر است میزان سرمایه اولیه مورد نیاز خود را بیشتر از حد تقریبی آن برآورد کنید، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا کسب و کار شروع به کسب درآمد پایدار کند.

 

ایجاد یک کسب و کار جدید

 

۴. ساختار کسب و کار قانونی خود را مشخص کنید

قبل از ثبت شرکت خود، باید تصمیم بگیرید که چه نوع نهادی را در نظر دارید. ساختار حقوقی کسب و کار شما بر جوانب مختلف، از جمله ثبت مالیات و مسئولیت شخصی در برابر مشکلات، تأثیر می‌گذارد.

اگر به‌طور کامل صاحب کسب و کار هستید و قصد دارید تمامی مسئولیت‌ها و تعهدات را بر عهده داشته باشید، می‌توانید برای مالکیت یکنواخت، به صورت فردی ثبت‌نام کنید.

نکته: این مسیر می تواند مستقیماً بر اعتبار شخصی شما تاثیر بگذارد.

 

ایجاد یک کسب و کار جدید

 

۵. ثبت رسمی کسب و کار

قبل از شروع به کار، باید انواع مجوزهای تجاری لازم را دریافت کنید. برای مثال، باید کسب و کار خود را در سازمان‌های مربوطه ثبت کنید.

برای تبدیل به یک نهاد تجاری رسمی، باید ثبت برند انجام دهید. شرکت‌ها به یک سند “اساسنامه” نیاز دارند که شامل نام کسب و کار، هدف تجاری، ساختار شرکت، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت شما باشد.

 

ایجاد یک کسب و کار جدید

 

۶. بیمه

بیمه مناسب برای کسب و کار شما، گامی مهم است که باید در نظر داشته باشید قبل از راه اندازی رسمی آن. حوادث مانند آسیب به اموال، سرقت و یا حتی دعاوی حقوقی مشتریان می‌توانند برای کسب و کار شما پر هزینه باشند و این موضوع باعث می‌شود که شما باید مطمئن باشید که درست از شما محافظت می‌شود.

برای  بیمه کسب و کار، چندین نوع بیمه را در نظر بگیرید. اما برای بیشتر کسب و کارهای کوچک، چند طرح بیمه اساسی وجود دارد که می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما به کارمندان نیاز دارد، حداقل باید میزانی از غرامت کارگران و بیمه بیکاری را در نظر داشته باشید.

لطفا به این موضوع توجه کنید که بیمه مناسب می‌تواند دغدغه های شما را کاهش دهد و در برابر حوادث آتی، کسب و کار شما را محافظت کند. پس بهتر است اطلاعات لازم را جمع آوری کنید و تصمیم گیری مناسبی را انجام دهید.

 

ایجاد یک کسب و کار جدید

 

۷. تیم خود را بسازید

اگر قصد دارید که شرکت خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید، باید یک تیم عالی از کارمندان با توانایی های مناسب را استخدام کنید. جو زاوادزکی، مدیرعامل و بنیانگذار MEDIA MATH، می گوید که کارآفرینان باید به وجود “مردم” در کسب و کارشان توجه کنند، مانند توجهی که به محصولاتشان می کنند.

زاوادزکی می گوید: محصول شما توسط مردم ساخته می شود، پس شما نیاز دارید که تیم خود را با دقت شناسایی کنید و فهمیده باشید کدام مهارت ها و توانایی ها برای تیم شما ضروری هستند. همچنین شما باید به شناخت و رفع شکافهایی که در تیم شما وجود دارد توجه کنید و برنامه های لازم برای رفع آن ها را مشخص کنید. همچنین تیم شما باید بداند که چگونه با هم کار خواهد کرد و از تعارضات جلوگیری کند. تعریف دقیق نقش ها و مسئولیت ها، تقسیم کار، فرایند ارائه بازخورد و روش کار با یکدیگر در صورت عدم حضور در یک اتاق، به شما در مدیریت بهتر تیم کمک می کند و مشکلات زیادی را حل می کند.

 

ایجاد یک کسب و کار جدید

 

۸. فروشندگان خود را انتخاب کنید

اداره کسب و کار ممکن است بسیار سخت باشد و احتمالاً شما و تیمتان نمی‌توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. در چنین شرایطی، فروشندگان شخص ثالث به عنوان پشتیبانی شما وارد شده و کمک می‌کنند تا تجارت خود را بهتر اداره کنید. شرکت‌ها در هر صنعتی، از منابع انسانی تا تلفن‌های کسب و کار، به شما کمک می‌کنند و با شما شریک می‌شوند.

اگر شما در حالتی B2B هستید، باید با دقت انتخاب کنید. این شرکت‌ها به داده‌های کسب و کار حیاتی و بالقوه حساس دسترسی دارند، بنابراین باید به دنبال فردی باشید که به او اعتماد کنید. در این زمینه، انتخاب شرکتی مورد اعتماد و با تجربه می‌تواند بسیار مهم باشد.

 

شما می توانید برای راهنمایی بیشتر در مورد کسب و کار خود و مشاوره رایگان با مشاوران ما در تماس باشید.

برای دیدن مقاله های مرتبط با ایجاد یک کسب و کار جدید می توانید به قسمت وبلاگ سایت مراجعه کنید.

ایجاد یک کسب و کار جدید

۹. خود را برند سازی  و تبلیغ کنید

قبل از شروع کسب و کار، باید به ساختن یک برند قوی و جذاب فکر کنید و تلاش کنید که مخاطبان خود را جذب کنید. شما نباید همین الان محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانید، بلکه باید پایه‌های قوی و استواری برای کسب و کار خود بگذارید. به این ترتیب، در آینده، زمانی که درهای واقعی یا مجازی خود را برای تجارت باز کنید، متعهد به کسب و کار خود خواهید بود و این امر موفقیت شما را به دنبال خواهد داشت.

وب‌سایت شرکت: حضور آنلاین شما را جلوتر از رقبایتان قرار می‌دهد، لذا باید یک وب‌سایت شرکتی بسازید. بسیاری از مشتریان برای اطلاع از یک کسب و کار به اینترنت مراجعه می‌کنند و یک وب‌سایت ،مدرک دیجیتالی است که نشان می‌دهد کسب و کار شما وجود دارد. همچنین، این راهی عالی برای تعامل با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است.

 

ایجاد یک کسب و کار جدید

 

۱۰. کسب و کار خود را توسعه دهید

راه‌اندازی و اولین فروش شما، تنها مرحله‌ای از کار شما به عنوان یک کارآفرین است. برای کسب سود و رشد بیشتر، همیشه باید به توسعه کسب و کار خود ادامه دهید. برای این کار، نیاز به زمان و تلاش دارید، این کار باعث می‌شود که کسب و کار شما رشد کند.

همکاری با برندهای معتبر در کسب و کار، راهی عالی برای دستیابی به رشد است. با شرکت‌های دیگر تماس بگیرید و در ازای دریافت نمونه‌ای از محصول یا خدمات خود، تبلیغاتی رایگان دریافت کنید. همچنین، با شرکت‌هایی که سمینار برگزار می‌کنند در ارتباط باشید و به عنوان حامی یا اسپانسر، محصول و خدمات خود را معرفی کنید.

راه های ارتباطی با ما

 تلفن: ۰۹۰۲۲۰۴۸۵۷۵                     واتساپ                  اینستاگرام

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

جستجو کنید ...

تحلیل وضعیت فعلی کسب و کار شما

با پر کردن پرسشنامه ذیل از وضعیت موجود در کسب و کارتان مطلع شوید.